شناسهٔ خبر: 111179 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انصارالله: ملت یمن با خطرناک‌ترین تجاوز در طول تاریخ معاصر روبه‌رو است

انصارالله/ شورای سیاسی جنبش انصارالله با تقدیر از ملت یمن و ایستادگی اسطوره‌ای آن در برابر تجاوزات سعودی تأکید کرد: ملت یمن با خطرناک‌ترین تجاوز در طول تاریخ نوین و معاصر روبه‌رو است.

به گزارش «نماینده» شورای سیاسی جنبش انصارالله به ملت یمن اولین سالگرد انقلاب ۲۱ سپتامبر بزرگ را تبریک گفت. این شورا به همین مناسبت اعلام کرد: این مناسبت نمایانگر گامی به جلو و پیروزی ملت بود و امیدی تازه به این ملت بخشید و این ملت اکنون به‌سمت تغییرات نوید داده شده به پیش می‌رود.

شورای سیاسی جنبش انصارالله می‌افزاید: ملت یمن توانست در برابر تمام توطئه‌های استبداد و طاغوت جهانی و جنایات جنایتکاران بایستد، و به‌سلامت از میادین مین و دامهای تنیده شده برای ملت عبور کند.

این شورا همچنین در این بیانیه خود اعلام کرد: ملت یمن با عزم و اراده‌ای راستین در برابر توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان ایستاد و یکی از آخرین این توطئه‌ها تلاش دشمنان برای کودتا برضد مهم‌ترین دست‌آورد انقلاب در این کشور بود و آن روند مذاکرات ملی برای خروج از بحران داخلی است که بحمدالله دشمنان از تحقق این توطئه هم ناکام ماندند.

شورای سیاسی جنبش انصارالله تأکید کرد: ملت یمن در یک انقلابی مردمی به حرکت در آمد و در برابر تمام این توطئه‌ها ایستاد، و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و امنیتی باز هم برای رسوا کردن این توطئه‌ها اقدام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: انقلاب یمن دست از کینه و انتقام و تسویه حساب برداشت و به‌عوض دست دوستی و محبت و برادری خود را به‌سوی همه گروه‌ها در کشور دراز کرد، و انقلاب ۲۱ سپتامبر باعث تجلی امضای توافق صلح و مشارکت ملی شد و این توافق حتی با گروه‌هایی که در توطئه برضد ملت شرکت داشتند به‌صورت منصفانه‌ای عمل کرد، گروه‌هایی که تاکنون برضد ملت خیال توطئه در سر می‌پرورانند، کسانی هستند که هنوز چشم طمع به این انقلاب دوخته‌اند، از این رو همین گروه‌ها بارها تلاش کردند تا برضد همین توافق انقلاب کنند و خواستند از این طریق به تمام آرزوها و خواسته‌ها و اهداف به‌حق ملت یمن پایان دهند و نفوذ و دخالت خارجی را جایگزین آن سازند.

شورای سیاسی جنبش انصارالله همچنین با تقدیر از ملت یمن و ستودن ایستادگی اسطوره‌ای این ملت اعلام کرد: ملت یمن با خطرناک‌ترین تجاوز در طول تاریخ نوین و معاصر روبه‌رو است.

همچنین افزود: ما بار دیگر عهد خود را تجدید می‌کنیم و اعلام می‌داریم که همواره و برای همیشه در نبرد آزادی ملی تا تارومار کردن دشمنان و اشغالگران و متجاوزان ادامه خواهیم داد و استقلال کامل و آرامش حقیقی را به کشور یمن باز خواهیم گرداند.

شورای سیاسی جنبش انصارالله از تمام مواضع ملت یمن در قبال مسائل امت اسلامی و در رأس آنها مسئله قدس و فلسطین تجلیل و اعلام کرد: این برای ملت یمن مسئله و موضع تازه‌ای نیست که بخواهد با مسجد الاقصی تجدید میثاق کند و این ملت حتی در طول انقلاب و مراحل مختلف آن هرگز پرچم فلسطین را بر زمین ننهاده است.

این شورا همچنین از قهرمانان و دلاورمردان ارتش یمن و کمیته‌های مردمی تقدیر کرد و پیروزی‌ها و دلاورمردی‌های این نیروها را در مقابله با دشمنان سعودی تبریک گفت، و با شهدا و زخمیان این نبرد تجدید میثاق کرد که تا شکست کامل متجاوزان و دشمنان از مبارزه دست نخواهد کشید.

شورای سیاسی جنبش انصارالله همچنین خطاب به ملتهای عربی و اسلامی و تمام جهانیان اعلام کرد: تنها با گرویدن به ارزش‌های انسانی می‌توان صلح و امنیت بین المللی را در جهان محقق کرد و از همین طریق است که می‌توان راه آزادگان در برابر استکبار جهانی و هیمنه این استکبار که درصدد تهدید میراث و تمدن بشری است، ایستادگی کرد.

نظر شما