شناسهٔ خبر: 111019 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش رحمانی فضلی درباره تغییر استاندار کرمانشاه

وزیر کشور با قدردانی از زحمات رضایی بابادی استاندار سابق کرمانشاه گفت: فرد جدیدی که تجربه اداره چند استان را در کارنامه خود دارد می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشید و جایگزین کردن آقای رازانی نیز مسئله خاصی نبوده است.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به ۵۲ اختیاری که قرار است به استان‌ها داده شود، اظهار داشت: برخی از اختیارات دستگاه‌های اجرایی طبق قانون مجلس و مصوبه هیئت دولت قرار شده به استان‌ها واگذار شود.  

وی افزود: در همین رابطه کارگروهی متشکل از نماینده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، وزارت کشور و دستگاه اجرایی مربوطه تشکیل شده تا وظایف را بررسی کند و هر کدام که قابلیت واگذاری دارند را به استانها واگذار کنند تا فرآیند تصمیم‌گیری و اجرا کوتاه‌تر شود و تمرکززدایی نیز صورت گیرد.  

وزیر کشور با اشاره به جلسه امروز گفت: این جلسات هر ماهه برگزار می‌شود و بنابه درخواست هر وزارتخانه موضوع جلسات تعیین می‌شود و امروز نیز قرار است به دلیل درخواست چند وزارتخانه به موضوع اشتغال و توجه به بنگاه‌های کوچک و زودبازده در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شود.  

رحمانی فضلی افزود: همچنین قرار است وضعیت فضای اجتماعی کشور و مقدمه انتخابات نیز مورد بررسی قرار گیرد.  

وی با اشاره به جلسات مشترک با شورای نگهبان نیز گفت: ما مرتبا با شورای نگهبان جلساتی را برگزار می‌کنیم، بنده با آیت‌الله جنتی و  کارشناسان وزارت کشور با کارشناسان شورای نگهبان جلساتی را برگزار کردم و در همین راستا آقای امیری به عنوان رابط ما با شورا مرتبا جلساتی را برگزار می‌کند.  

وزیر کشور تصریح کرد: این موضوع منجر شده که کمترین اختلاف نظری در موضوعات مشترک داشته باشیم.

رحمانی فضلی در ادامه سخنان خود همچنین به روند تغییر استانداران اشاره کرد و گفت: ما ارزیابی‌هایی در وزارت کشور انجام می‌دهیم که اگر به نتیجه برسیم که جابجایی و یا تغییری در استانداران داشته باشیم که البته شرایط استاندار نیز در این تصمیم‌گیری‌ها موثر است به تغییر استاندار خواهیم پرداخت.

وی در ادامه با قدردانی از زحمات رضایی بابادی استاندار سابق کرمانشاه گفت: فرد جدیدی که تجربه اداره چند استان را در کارنامه خود دارد می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشید و جایگزین کردن آقای رازانی نیز مسئله خاصی نبوده است.  

وزیر کشور در پایان تاکید کرد: ما هر زمانی که به این نتیجه برسیم که  تغییری به نفع مردم و سیاست‌های دولت است آن را انجام خواهیم داد و این مربوط به زمان خاصی نیست.  

نظر شما