شناسهٔ خبر: 111017 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ایران به استرالیا هم باخت/بی انگیزگی و اشتباه شاگردان کواچ!

والیبال ایران و استرالیا تیم ملی والیبال ایران در ادامه ناکامی‌های خود این‌بار مقابل تیم ملی والیبال استرالیا متحمل شکست شد.

به گزارش «نماینده»، ششمین دیدار از روز نخست مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی والیبال، بین دو تیم آسیایی ایران و استرالیا برگزار شد.  

 

دو تیم ایران و استرالیا در حالی از ساعت ۱۲ و ۴۰ به وقت ایران مقابل هم به میدان رفتند که به ترتیب با ۹ و ۳ امتیاز در رده‌های هفتم و دهم جدول رده‌بندی مسابقات قرار داشتند.  

 

دیدار دو تیم استرالیا و ایران در پایان با نتیجه ۳ بر صفر به سود حریف ایران به پایان رسید. شاگردان سانتیلی در تیم استرالیا با نتیج ۲۷ بر ۲۵، ۲۷ بر ۲۵ و۲۵ بر۲۲ مقابل ایران به برتری رسیدند و به دومین پیروزی خود در این مسابقات دست پیداکردند.

 

ست اول : ایران ۲۵ – استرالیا ۲۷ / بدشانسی گریبان ایران را گرفت


تیم ملی والیبال ایران، این دیدار را با ترکیب سید محمد موسوی، سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، عادل غلامی، شهرام محمودی، مهدی مرندی و فرهاد قائمی و با پیراهن قرمز رنگ آغاز کرد و در تیم مقابل هم استرالیایی‌های سبزپوش با ترکیب گومر، استاپلز، موته، والکر، سوکوچف و کارو به میدان آمدند. عدم حضور توماس ادگار که در این مسابقات بهترین بازیکن استرالیا بود تنها تفاوت ترکیب تیم سانتیلی نسبت به دیدارهای قبلی این تیم بود. این دیدار به قضاوت زنوویچ روسی برگزار می‌شد.


فرهاد قائمی با سرویس خود آغازکننده این دیدار و این ست بود، سرویسی که به امتیاز برای استرالیا ختم شد.

 

دو امتیاز پیاپی توسط میلاد عبادی‌پور نتیجه را ۲ بر یک کرد. امتیازگیری در ابتدای این ست یک به یک پیش می‌رفت تا اینکه دو تیم در امتیاز ۸ بر ۷ برای استرالیا راهی اولین وقت استراحت این دیدار و این ست شدند. بازیکنان ایران با یک توپگیری خوب و در ادامه اسپک خوب عادل غلامی نتیجه را ۸ بر ۸ به تساوی کشاند.

 

بازیکنان ایران در تلاش بودند که از توپگیری ضعیف استرالیا در عقب زمین استفاده کرده و امتیازکسب کنند. از طرفی حملات سرعتی بازیکنان ایران هم در این ست نتیجه بخش بود و ایران ۱۰ بر ۹ از استرالیا پیش افتاد و در ادامه اختلاف امتیاز خود را با حریف آسیایی خود بیشتر کرد.

 

ایران ۱۴ بر ۱۱ از حریف پیش بود که خطای شهرام محمودی سبب شد تقاضای ویدئو چک صورت بگیرد. این موضوع سبب شد داور رای به تکرار سرویس دهد. بازیکنان ایران از فضای باز دفاعی استرالیا استفاده می‌کردند و امتیاز کسب می‌کردند. در زدن سرویس شاگردان کواچ این ست را پر اشتباه سپری کردند و از این ناحیه چند امتیاز به استرالیا دادند. در نتیجه ۱۶ بر ۱۴ برای ایران دومین وقت استراحت فنی این دیدار رقم خورد. هماهنگی بالای سعید معروف و شهرام محمودی تا این دقیقه از بازی مشهود بود.

 

 آن‌ها در دفاع هم با هم هماهنگ عمل می‌کردند. یک ضربه پرقدرت از کارول ِ جانشین ادگار اختلاف امتیاز دو تیم را به عدد یک رساند. نتیجه ۱۸ بر ۱۷ به سود ایران بود. برخورد سرویس استرالیایی‌ها به تور بازهم اختلاف دوامتیازی ایجاد کرد.

 

ایران ۲۰ بر ۱۸ از حریف پیش بود که کواچ مهدی مهدوی را جایگزین سعید معروف کرد. کسب امتیاز ۱۹ توسط استرالیا کواچ را مجاب به گرفتن وقت استراحت فنی کرد. ریچاردز درمنطقه سرویس قرار گرفت و این سرویس در یک رفت و برگشت با دفاع خوب استرالیا همراه شد و نتیجه ۲۰ بر ۲۰ شد. به تور خوردن دومین سرویس از سوی ریچاردز نتیجه را ۲۱ بر ۲ به سود ایران کرد.

 

در آن طرف میدان هم بلافاصله سرویس میلاد عبادی‌پور راهی خارج شد تا باز همه چیز مساوی شود. محمد موسوی دریک حرکت سرعتی دیگر امتیاز ۲۲ را برای ایران به دست آورد. نتیجه همچنان مساوی پیش می‌رفت. امتیاز ۲۴ را شهرام محمودی با زدن به دفاع حریف به دست آورد.

 

نتیجه در ادامه باز هم به تساوی رسید. حرکتی ترکیبی از ایران باز هم ایران را پیش انداخت. ثبت امتیاز ۲۵ برای استرالیا تیم ایران را مجبور کرد که تقاضای ویدئوچک کنند که این موضوع بی فایده بود و امتیاز ۲۵ به استرالیا داده شد. امتیاز ۲۶ روی یک رالی به استرالیا رسید. کواچ باز هم تقاضای وقت استراحت کرد. اما در ادامه با بیرون رفتن ضربه شهرام محمودی نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به سود استرالیا تمام شد تا ست نخست به نام حریف ایران ثبت شود.

 

ست دوم : ایران ۲۵ – استرالیا ۲۷ / ناهماهنگی و عدم تمرکز ازشاگردان کواچ

 

میلاد عبادی‌پور اولین امتیاز این ست را برای ایران به دست آورد. ایران ۳ بر ۲ از حریف پیش بود که سرویس کارول نتیجه را ۳ بر ۳ مساوی کرد. کارول در این ست هم مانند ست نخست برای تیمش بسیار تاثیرگذار بود. در آن طرف میدان درخشش سید محمد موسوی بیشتر از بازیکنان دیگر قابل مشاهده بود. ضعف ایران روی توپ‌های برگشتی اجازه رفع اختلاف امتیاز را به بازیکنان ایران نمی‌داد. در آن طرف میدان تیم استرالیا مانند ست نخست در دریافت عقب زمین خوب عمل نمی‌کرد. امیتاز هفتم برای استرالیا با اعتراض ایران و در خواست بازبینی از سوی اسلوبودان کواچ همراه شد. اما رای داور تغییر نکرد و کواچ به شدت عصبانی و معترض بود.

 

اعتراض کواچ یک کارت زرد را برای این مربی به همراه داشت. در ادامه تک دفاع کارول امتیاز را ۸ بر ۶ و دو تیم را راهی وقت استراحت اول این ست کرد. در ادامه بازیکنان ایران نتوانستند هماهنگی خود را حفظ کنند و سبب شد سه امتیاز از استرالیا عقب بیافتند. نتیجه ۱۳ بر ۱۰ به سود استرالیا بود. درخشش کارول همچنان ادامه داشت. دو تیم در امتیاز ۱۶ بر ۱۳ برای ایران به دومین تکنیکال تایم این ست رفتند. پس از آن سرویس استرالیا توسط والکر به اوت رفت. نتیجه ۱۵ بر ۱۷ به سود استرالیا پیش می رفت. مهدوی بار دیگر جایگزین سعید معروف شد. در این ست همچنین میرزاجانپور جایگزین عادل غلامی شده بود.

 

فرهاد قائمی اختلاف امتیاز را به یک رساند. اما باز هم کارول با کسب امتیاز ایران را ۱۹بر ۱۷ عقب انداخت. در ادامه باز هم عملکرد خوب فرهاد قائمی نتیجه را به تساوی کشاند و دو تیم ۱۹ بر ۱۹ شوند. به تساوی رسیدن این دیدار سانتیلی ایتالیایی را مجبور کرد که وقت استراحت بگیرد تا باز هم برتری را به تیمش بازگرداند. پس از این وقت استراحت، بیرون رفتن سرویس موسوی باز هم برتری را به تیم استرالیا داد. معروف به جای خود بازگشت.

 

خراب شدن سرویس معرو ف و پس از آن دریافت ناقص مرندی ایران را ۲۲ بر ۲۰ عقب انداخت. ضعف ایران در دریافت نتیجه را ۲۳ بر ۲۲ کرد. باز هم کواچ وقت استراحت گرفت. امتیاز ۲۴ هم توسط کارول که آبشار خود را ازکنار دست شهرام محمودی به زمین ایران رساند، به استرالیا رسید. دو اشتباه از استرالیا نتیجه را ۲۳ بر ۲۴ کرد. سانتیلی زمان استراحت گرفت. شهرام محمودی بازی را ۲۴ بر ۲۴ مساوی کرد. در ادامه هر دو تیم یک امتیاز گرفتند و ۲۵ بر ۲۵ مساوی کردند. امتیاز ۲۶ به برخورد توپ محمودی به تور به استرالیا رسید. و پس از آن امتیاز ۲۷ هم به استرالیا رسید تا ایران در این ست هم بازنده میدان را ترک کند.

 

ست سوم: ایران ۲۲ – استرالیا ۲۵/ تیمی که تیم نبود!

 

در ست دوم تیم استرالیا با روحیه بهتری به میدان آمد و از همان ابتدا اختلاف امتیاز با ایران ایجاد کردند. ایران ۵ بر یک عقب بود و کواچ تقاضای وقت استراحت کرد. بازیکنان ایران مقابل حرکات هماهنگ استرالیایی‌ها تسلیم می‌شدند و ناهماهنگ عمل می‌کردند. اولین وقت استراحت فنی ست سوم نتیجه ۸ بر ۴ برای استرالیا بود. در ادامه شاگردان سانتیلی برتری خود را حفظ کردند و ۱۰ بر ۷ از ایران جلو بودند. اشتباهات بازیکنان ایران در همه نواحی زمین ادامه داشت. بازیکنان ایران بسیار بی انگیزه و پراشتباه بودند و اگر خطاهای بازیکنان استرالیا نبود کسب امتیاز بسیار برای بازیکنان ایران سخت بود. دفاع ایران بی دقت عمل می‌کرد و شاگردان سانتیلی به راحتی امتیاز می‌گرفتند. مهدی مهدی همچنان به جای سعید معروف در میدان بود. اختلاف ۴ امتیازی همچنان پابرجا بود و تیم ملی ایران و استرالیا ۱۶ بر ۱۲ برای سبزپوشان به دومین وقت استراحت فنی دیدار رفتند. بازیکنان ایران درصد خطاهای خود را کاهش دادند تا اختلاف امتیاز را کاهش دهند. نتیجه ۱۸ بر ۱۶ همچنان به سود استرالیا بود. برتری بازیکنان ایران در کسب امتیاز تنها در چند پوئن ادامه داشت و باز هم سریال اشتباهات ایران ادامه پیدا کرد. امتیاز ۲۰ برای ایران کواچ را مجاب به درخواست وقت استراحت کرد. این وقت استراحت هم بی فایده بود. ایران ۲۲ بر ۱۹ از حریف پیش بود و در آستانه شکست در این ست و این دیدار قرار داشت. در این دقایق حساس بازیکنان ایران به راحتی سرویس‌های خود را از دست می‌دادند. ایران در این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ نتیجه را به حریف واگذار کرد تا بازنده این ست و این دیدار باشد.

 

تیم ملی والیبال ایران با این نتیجه متحمل ششمین شکست خود در این مسابقات شد تا مرحله سوم رقابت‌های جام جهانی را هم مانند دو مرحله قبل با شکست آغاز کند. شاگردان کواچ در ادامه این مسابقات صبح فردا باید به مصاف تیم ملی والیبال کانادا برود.

نظر شما