شناسهٔ خبر: 110880 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

مرگ ۲۹۶ زائر در حج امسال

سقوط جرثقیل در مکه منابع خبری عربی از حضور بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مسلمان در مراسم حج ابراهیمی امسال و همچنین مرگ ۲۹۶ زائر از ابتدای موسم حج تا کنون خبر دادند.

به گزارش «نماینده»، منابع خبری عربی از حضور بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار زائر از کشورهای مسلمان در مراسم حج ابراهیمی امسال و همچنین مرگ ۲۹۶ زائر از ابتدای موسم حج تا کنون خبر دادند.

براساس اعلام منابع خبری عربی، تا روز گذشته (شنبه ۲۸ شهریور) یک میلیون و ۳۵۵ هزار و ۲۱۰ زائر از خارج عربستان برای حضور در مراسم حج ابراهیمی به این کشور وارد شدند که یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۷۱۰ نفر آن‌ها از راه هوایی و ۳۳ هزار و ۵۷۷ زائر از راه زمینی برای انجام مناسک حج به عربستان سفر کرده‌اند.

از این میان، ۱۲ هزار و ۹۲۳ زائر نیز از راه دریایی به عربستان وارد شده‌اند تا در مراسم حج امسال شرکت کنند.

بر اساس اعلام این منابع خبری، تعداد فوتی‌های حج امسال تا روز شنبه (۵ ذی‌الحجه) ‌ ۲۹۶ نفر بوده که طبق اعلام وزارت بهداشت عربستان، ۱۱۱ نفر از آن‌ها جزو جان‌باختگان حادثه مسجدالحرام هستند.

با اجرای طرح توسعه مسجدالحرام طی سه سال اخیر، ۲۰ درصد از سهمیه زائران اعزامی کشورهای اسلامی به حج کاسته شد که مسؤولان کشور عربستان در حج امسال اعلام کردند، از سال آینده و با پایان یافتن پروژه توسعه مسجدالحرام این محدودیت برداشته می‌شود.

بر اساس مصوبه سال ۱۳۷۵ (ه. ش) سازمان کنفرانس اسلامی، سهمیه حجاج کشورهای اسلامی یک هزارم جمعیت مسلمان آن کشورها تعیین شده است.

امسال ۶۴ هزار زائر ایرانی در مراسم حج ابراهیمی حضور دارند.

 

نظر شما