شناسهٔ خبر: 110845 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تیم هسته‌ای ایران دوشنبه عازم نیویورک می‌شود/ تخت روانچی عزادار شد

تیم هسته‌ای کشورمان دوشنبه ۳۱ شهریور عازم نیویورک خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، تیم هسته‌ای کشورمان متشکل از معاونان وزیر خارجه ایران به منظور پیگیری اجرایی شدن توافق هسته‌ای دوشنبه ۳۱ شهریور عازم نیویورک خواهد شد.

پیش از این قرار بود مجید تخت روانچی معاون آمریکا و اروپای وزارت خارجه ایران نیز روز دوشنبه با تیم هسته‌ای عازم نیویورک شود که به علت درگذشت والده وی، روانچی با تاخیر عازم این سفر خواهد شد.

هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل سه‌شنبه گذشته در مقر این سازمان در نیویورک آغاز شد. دیپلمات‌ها درباره طیف گسترده‌ای از مسائل حیاتی شامل حقوق بشر، خلع سلاح، امنیت هسته‌ای و تروریسم جهانی گفتگو خواهند کرد.

پیش از این میخائیل اولیانوف، در مصاحبه با ریانووستی، گفته بود: "برنامه‌هایی در ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برای مشورت‌های فنی کارشناسان در وین وجود دارد و سپس در ۲۸ سپتامبر (۶ مهر) دیدار وزرای خارجه گروه ۱+۵ و ایران در نیویورک انجام خواهد شد اما این جدول زمانی می‌تواند تغییر کند".

همچنین مادر  آقای مجید تخت روانچی امروز یکشنبه دار فانی را وداع گفت.

قرار بود تخت روانچی همراه با وزیر امور خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای روز دوشنبه برای پیگیری مذاکرات عازم نیویورک شود که به این ترتیب وی با تاخیر عازم آمریکا خواهد شد.

نظر شما