شناسهٔ خبر: 110806 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

پایتخت ایسلند تمام محصولات رژیم صهیونیستی را تحریم کرد

عربستان اسرائیل43 شهر ریکیاویک، پایتخت ایسلند با رد سیاستهای اشغالگرایانه صهیونیستی علیه مردم مسلمان فلسطین با تصویب قطعنامه ای تمام محصولات ساخته و تولید شده توسط رژیم اشغالگر قدس را تحریم کرد.

به گزارش «نماینده»، بیورک ویلهلمزدوتر عضو شورای شهر ریکیاویک گفت: اعتقاد دارم که شهر ما پیام واضحی مبنی بر عدم خریداری محصولات رژیم صهیونیستی ارسال کرده آن هم در زمانی که صهیونیستها برپایه قومیت و نژاد علیه گروه دیگری از مردم ظلم می کنند و داخل سرزمین فلسطین دیوار کشی کرده اند.

این طرح برای اولین بار توسط ویلهلمزدوتر ارائه شده بود و اکنون در این شهر تبدیل به یک قانون شده است. وی اشاره کرده که قصد دارد در روزهای باقی مانده تا پایان سال جاری میلادی به اقدامات انسان دوستانه در مناطق فلسطینی بپردازد.

این قطعنامه با اکثریت آرا تصویب شد اما برخی آن را نمادین توصیف کرده اند چرا که در مفاد آن به هیچ شرکت و یا محصول خاصی اشاره نشده است. علاوه بر این مشخص نیست که مقامات شهری ریکیاویک روابط تجاری با شرکتهای صهیونیستی داشته باشند یا حتی محصولاتی از آن خریداری کنند.

بیورن بلوندال رئیس شورای شهر و رئیس حزب آینده روشن نیز اظهار داشت این قطعنامه نمادین است و ما آن را روش صلح آمیزی برای اعتراض نسبت به بی عدالتی می دانیم.

شورای این شهر پیش از این قطعنامه ای تصویب کرده بود که موجب آن حقوق مردم مسلمان فلسطین برای داشتن یک کشور و دولت مستقل به رسمیت شناخته شده بود و سیاستهای نژادپرستانه دولت رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داده بود.

نظر شما