شناسهٔ خبر: 110789 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

نماینده مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد:

تجهیزات پزشکی بیمارستان شهید مطهری مرودشت بزودی در اختیار بیمارستان قرار می گیرد

محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت گفت: با پیگیریهای متعدد وزارت بهداشت موافقت نموده تا تجهیزات پزشکی جدیدی در اختیار بیمارستان قرار گیرد.

مهندس برومندی درگفتگو با «نماینده» با بیان مشکلات و کمبود امکانات پزشکی بیمارستان مرودشت از قبیل فقدان دستگاه ام آر آی  که روزانه حداقل ۲۰ بیمار بستری باید به شیراز اعزام شود گفت: بیمارستان مطهری مرودشت بعنوان تنها بیمارستان مجهز در شمال فارس محسوب می شود و حجم مراجعه به این بیمارستان زیاد است بطوریکه  ماهانه ۳۵هزار پذیرش دارد و ۱۲۰۰عمل جراحی انجام می شود، وی افزود این بیمارستان نه تنها به شهروندان مرودشت بلکه به ۵ الی ۶ شهر شمال فارس  خدمات ارایه می نماید و ضمن اینکه گردشگران خارجی هم به این بیمارستان مراجعه می کنند.
نماینده مرودشت گفت: با پیگیریهای متعدد  وزارت بهداشت موافقت نموده تا تجهیزات پزشکی جدیدی در اختیار بیمارستان قرار گیرد، برومندی افزود این تجهیزات شامل تجهیزات icu،nicu ، ماشین بیهوشی، سونوگرافی داپلر و دستگاه  ام آر آی می باشد.
وی خاطر نشان ساخت که اعتبارات این تجهیزات از محل اعتبارات مربوطه وزارت بهداست، طرح تحول و دانشگاه علوم پزشکی  شیرازتامین می شود
برومندی در خصوص هزینه و راه اندازی دستگاه ام آر آی گفت ، هزینه دستگاه بالغ بر ده میلیارد تومان می باشد و با توجه به اقدامات انجام شده پیش بینی می شود این دستگاه تا ۳ ماه آینده در بیمارستان نصب شود.  

نماینده مرودشت اضافه کرد که دستگاه سی تی اسکن اسپیرال، رادیولوژی دیجیتال و سنگ شکن برون اندامی را دراواخر سال ۹۲با پیگیریهایی  که داشته در اختیار بیمارستان قرار گرفت.

گفتنی است مرودشت در ۴۵ کیلو متری شمال شیراز قرار دارد و بیمارستان آن در محل خروجی مرودشت به تخت جمشید واقع شده است.

نظر شما