شناسهٔ خبر: 110681 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا

نیاز والیبالیست ها به سه برد برای ششمی جهان

والیبال ایران و ایتالیا تیم ملی والیبال ایران برای رسیدن به عنوان ششمی و بالاتر قرار گرفتن از ژاپن نیاز پیروزی در هر سه دیدار آتی خود دارد.

به گزارش «نماینده»، رقابت های جام جهانی والیبال به سکانس های پایانی خود نزدیک می شود و والیبالیست های ایران با ۳ برد و ۵ باخت در جایگاه هفتم قرار گرفته اند.

در جدول رده بندی شش تیم آمریکا، لهستان، ایتالیا، روسیه، آرژانتین و ژاپن بالاتر از ایران قرار گرفته اند که اتفاق خوبی برای کشورمان به شمار نمی رود، چرا که جایگاه هفتمی با توجه به نبودن تیم هایی مانند برزیل، صربستان، بلغارستان و آلمان در این رقابت ها چندان جایگاه درخور توجهی نیست.

با این وجود شاگردان کواچ بازی های سخت خود را پشت سر گذاشته اند و سه بازی آنها با تیم های ضعیف تر رقابت هاست که در رده های پایین قرار گرفته اند. در سوی مقابل ژاپن سه بازی سخت پیش رو دارد و باید به مصاف تیم های قدرتمند لهستان، روسیه و آرژانتین برود که شانس بسیار اندکی برای پیروزی برابر این تیم ها دارد.

ایران در صورت پیروزی برابر استرالیا، کانادا و مصر که تیم هایی ضعیف تر از کشورمان هستند، می تواند در رده ششم قرار بگیرد مگر این که ژاپن یکی از سه دیدارش را با پیروزی پشت سر بگذارد.

رقابت های جام جهانی از نظر درجه بندی امتیاز فدراسیون جهانی والیبال، هم ردیف با المپیک و مسابقات قهرمانی جهان در جایگاه اول قرار دارد و قهرمان آن ۱۰۰ امتیاز کسب می کند. با توجه به عنوان نهمی و کسب تنها ۵ امتیاز از این رقابت ها در سال ۲۰۱۱، قرار گرفتن در رده ششم می تواند امتیاز ۴۰ را جایگزین امتیاز دوره پیش کند که این افزایش ۳۵ امتیازی در بهبود جایگاه ایران در رده بندی فدراسیون جهانی موثر خواهد بود.

ایران در جام جهانی ۲۰۱۵، تورنمنت خوبی را پشت سر نگذاشت و برابر تیم های قدرتمند جهان شامل لهستان، روسیه، آمریکا و ایتالیا که قبلا موفق به پیروزی شده بود، شکست خورد. شاگردان کواچ حتی پس از آرژانتین ولاسکو نیز بر نیامدند و ژاپن را نیز به زحمت شکست دادند. در شرایطی که اگر تیم ملی سرحال بود، با پیروزی برابر تیم های ضعیف تر از خودش (تونس، ونزوئلا، آرژانتین، ژاپن، استرالیا، مصر و کانادا) و کسب حداقل یک یا دو پیروزی از ۴ بازی سخت برابر آمریکا، ایتالیا، روسیه و لهستان شانس ایستادن روی سکوی رقابت ها را داشته باشد. با این حال سه بازی نسبتا آسان در دیدارهای آتی می تواند باعث شود جام برای ایران با خاطره خوب تمام شود تا تیم والیبال کشورمان خود را برای رقابت های ا

نظر شما