شناسهٔ خبر: 110583 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

آصفری :

سازمان انرژی اتمی حق صدور مجوز دیدار آمانو با دانشمندان هسته‌ای را ندارد

اصفری43 نشست شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با هدف بررسی مسائل داخلی و منطقه‌ای صبح فردا با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش «نماینده» عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هر گونه دیدار بیگانگان با دانشمندان هسته‌ای بازجویی به حساب می‌آید، گفت: مجلس شورای اسلامی در مقابل صدور مجوز دیدار آمانو با دانشمندان هسته‌ای کوتاه نیامده و با سازمان انرژی اتمی برخورد جدی خواهد کرد.

محمد حسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در مورد ادعای یک رسانه آمریکایی مبنی بر اینکه مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با هدف رایزنی و جلب حمایت برای مصاحبه با دانشمندان ایرانی درباره موضوع ادعایی PMD راهی تهران می‌شود، اظهارکرد: مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای کشور یکی از خطوط قرمز ما بوده که بارها مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرموده‌اند و مجلس شورای اسلامی هم در مصوبه الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران به عنوان مهم‌ترین خط قرمز ایران در موضوع مذاکرات هسته‌ای آن را لحاظ کرده است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هر گونه صحبت و دیدار بیگانگان با دانشمندان هسته‌ای از نظر ما بازجویی به حساب آمده و این رفتارها به هیچ‌عنوان قابل قبول نیست بنابراین سازمان انرژی اتمی نباید در این سفر به آمانو اجازه دهد که با دانشمندان هسته‌ای کشورمان گفت و گویی داشته باشد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: چنانچه درخواست آمانو از برای صحبت با دانشمندان هسته‌ای مورد قبول واقع شود مجلس شورای اسلامی در مقابل این اقدام سازمان انرژی اتمی کشور کوتاه نیامده و به طور جدی با آنها برخورد خواهد کرد.

نظر شما