شناسهٔ خبر: 110453 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

جلسه بررسی لایحه جنجالی گسترش فعالیت ارتش ژاپن، به زد و خورد کشید

جلسه قانونگذاران ژاپنی در پی تصویب لایحه‌ای در مورد ارتش این کشور به خشونت کشیده شد.

به گزارش «نماینده» نمایندگان پارلمان ژاپن امروز (پنجشنبه) بر سر تصویب لایحه بحث برانگیز نظامی ارایه شده توسط دولت ائتلافی این کشور، با یکدیگر درگیر شدند و معترضان به تصویب این قانون نیز در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

این مصوبه محدودیت‌های نظامی ارتش این کشور را که ده‌ها سال قدمت دارد، برطرف می‌کند. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قصد دارد افکار عمومی این کشور را متقاعد کند که پکن باید نقش بیشتری در امور نظامی جهانی ایفا کند.

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، درگیری امروز پس از آن آغاز شد که مخالفان تصویب این قانون زمانی که رئیس مجلس قصد اعلام آن را داشت با حمله به وی و ربودن میکروفون او سعی در اخلال در روند تصویب داشتند.

نمایندگان حزب حاکم نیز با حلقه زدن دور جایگاه رئیس مجلس سعی در محافظت از او داشته تا وی بیانیه تصویب را قرائت کند. در نهایت این طرح به تصویب رسید، اما برای تائید نهایی باید در مجلس اعلی به رای گذاشته شود.

در صورت تصویب نهایی این قانون، ارتش ژاپن می‌تواند با نیروهای نظامی متحدانش مانند آمریکا همکاری نزدیک‌تری برای ارایه کمک های لوجستیکی و در مواقع خاص پشتیبانی مسلحانه در درگیری‌های بین المللی داشته باشد.

نظر شما