شناسهٔ خبر: 110438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

کاخ سفید: موفقیت راهبرد ما در سوریه، به کناره‌گیری اسد بستگی دارد

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه با متهم کردن بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه به سوء مدیریت، گفت واشنگتن همچنان به دنبال کناره‌گیری اسد از قدرت است.

به گزارش «نماینده» جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه تأکید کرد که آمریکا همچنان مصر به کناره‌گیری بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه از قدرت است.

ارنست که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «همانطور که بارها گفته‌ایم، اسد را عامل رشد داعش می‌دانیم، چراکه اقدامات وی زمینه را برای رشد افراطی‌گری در این کشور فراهم کرد.»

او افزود: «برای موفقیت راهبرد ما برای تضعیف و نهایتا نابودی داعش، اسد باید از قدرت کنار رود تا دستکم نوعی از مدیریت سیاسی در این کشور شکل گیرد.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات ناامیدانه شب گذشته «لیوید آستین» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در مورد روند آموزش مخالفان دولت سوریه هم گفت: «خوب، رئیس‌جمهور همواره نسبت به اتکای کامل به این راهبرد بدبین بوده است. ما به اینکه تنها به آموزش و تجهیز معارضان اتکا کنیم، بدبین بودیم.»

وی ادامه داد: «باید از منتقدانی سوال کرد که سال‌ها رئیس‌جمهور را مورد انتقاد قرار می‌دادند که چرا چنین راهبردی را پیش نمی‌برد.»

آستین دیروز گفته بود از جمع ۵۴ مخالف سوری که آموزش داده شده‌اند، تنها ۴، ۵ نفر آن‌ها در میدان نبرد دوام آورده‌اند. واشنگتن ابتدا اعلام کرده بود که قصد دارد ۱۵۰۰۰ نفر را آموزش دهد، اما بعدها این رقم را ۵۰۰۰ نفر کاهش داد. شمار نیروهای آموزش داده ظرف ۶ ماه گذشته هنوز به ۱۰۰ نفر هم نرسیده است.

نظر شما