شناسهٔ خبر: 110380 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

سفر استاندار جدید فارس به شهرستان خرامه

داریوش اسماعیلی استاندار فارس با تاکید بر اصل مدیریت کیفیت بیان داشت: میزان شاخص امتیازدهی به مدیران کل و فرمانداران، جذب سرمایه گذار است

به گزارش «نماینده» با دعوت دکتر اسماعیلی سید محمدعلی افشانی استاندار فارس به شهرستان خرامه آمد، در ابتدای این بازدید استاندار فارس به همراه نماینده مردم در مجلس و برخی مسئولین؛ از روستاهای بخش کربال، دریاچه بختگان و جاده خرامه- نیریز بازدید نمودند.

در پایان این بازدید استاندار و هیات همراه، با گلباران قبور شهدای گرانقدر شهرستان خرامه؛ در شورای اداری شهرستان خرامه نیز شرکت نمودند که دستاورد این سفر ۲۸ مصوبه در حوزه های مختلف آب، راه، گاز، بهداشت و ارتقاء برخی ادارات شهرستان بود.

ابتدا در این جلسه دکتر داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض خیر مقدم و قدردانی از استاندار و هیات همراه، اظهار داشت: مهمترین بحث در امر اقتصاد شهرستان، انتقال آب از سد درودزن است که کار آن خوب پیشرفت کرده و امیدواریم امروز تصویب شود.

ناظر مجلس در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس افزود: البته راه حل کوتاه مدتی نیز وجود دارد و اینکه مجوز فعالیت های اقتصادی که از امروز صادر می شود به استناد انتقال آب از سد درودزن داده شود تا سرمایه گذاران بتوانند فعالیت اقتصادی خود را شروع کنند.

دکتر اسماعیلی ادامه داد: به جز کارخانه سیمان، صنعت بزرگ دیگری در شهرستان وجود ندارد، اگر صنایع خرد که عمده آنها به تسهیلات زیر یک میلیارد تومان نیاز دارند حمایت شوند می توانند اشتغال زایی خوبی را اجرا کنند.

نماینده مردم خرامه سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: خرامه شهرستان محرومی است، از طرفی دولت در آن سرمایه گذاری نمی کند و از طرفی دیگر بخش خصوصی هم رغبت ندارند پس برای سرمایه گذاران امتیاز ویژه ای قائل شوید تا این امر محقق شود.

وی پیشنهاد داد: در مرکز استان طرحی به عنوان پنجره واحد در استانداری یا اداره کل صنعت معدن راه بیفتد تا کارهای سرمایه گذاران در یکجا انجام شود، چرا که چرخه مجوز گرفتن ها آن قدر طولانی است که یک صنعتگر در روز آخر که می خواهد مجوزش را بگیرد مجوزهای اولیه اش باطل شده است و تمام تلاش آنها بی نتیجه می ماند.

وی با تاکید بر اینکه، تعاونی های روستایی با سرمایه های اندک و واحدهای تولیدی با نیاز آب کم راه اندازی شود، خطاب به فعالان اقتصادی گفت: تا زمانی که منتظر باشید دیگران مشکلاتتان را حل کنند مشکلی حل نخواهد شد، این یک اصل مهم در اقتصاد است.

افشانی ادامه داد: یک روزی روزنامه ها نوشتند که اقتصاد آمریکا دچار بحران شده و مشکل صادرات خودرو چه بلایی سر آنها می آورد غافل از اینکه سه نفر دانشجو در حال طراحی سیستم عامل ویندوز بودند، اقتصادی که توسعه سرمایه آن از بویینگ هم بیشتر شد، این تصور را نداشته باشید که نمی توانیم در حد استان کار کنیم، مدیران بانک ها، بخش خصوصی و ادارات دولتی هر سه در کنار هم باشند مشکلات حل خواهد شد، اگر یک گروه انگشت اتهام به سمت دیگران بگیرد کار پیش نمی رود.

استاندار فارس با تاکید بر اصل مدیریت کیفیت بیان داشت: بخش خصوصی بداند که مشکل اول به شما برمی گردد، اگر طرح توجیهی فنی و اقتصادی وجود داشته باشد همه زیرساخت ها و نیازها برای ارائه تسهیلات آماده است، آن قسمت که مربوط به شماست را درست انجام دهید.

وی افزود: میزان شاخص امتیازدهی به مدیران کل و فرمانداران، جذب سرمایه گذار است، یک سال بعد دوباره جلسه می گیریم که چکار کردیم، دنبال این هستم که شاید بتوان مشکل بیکاری را کاهش داد، مدیران دولتی وظیفه تسهیل کردن و توجیه کردن سرمایه گذار را دارند.

افشانی گفت: تغییر شغل برای مردمی که یک عمر به کشاورزی پرداخته اند سخت است، حداقل کاری که می توانیم انجام دهیم راه اندازی شهرک کشاورزی است، به این صورت که زیرساخت ها را آماده کنیم و به هر کشاورز یک قطعه زمین برای کار گلخانه ای بدهیم، صنایع دستی هم آب بسیار کمی نیاز دارد هر شهر یک شهرک صنایع دستی هم داشته باشد.

استاندار فارس تصریح کرد: تا سال ۹۳ هرسال آب های زیرزمینی ۱ متر افت داشت اما از سال گذشته سالی ۵ متر افت دارد، باید به فکر جایگزین ها باشیم، تعاونی های روستایی با سرمایه های اندک، واحدهای تولیدی در حوزه های با نیاز آب کم راه بیندازد،خودتان تلاش کنید، کارآفرین باشید، این دولت فهیم ترین و با تجربه ترین مدیران را در کابینه خود دارد، با توجه به تجربه می گویم، خودتان برنامه ریزی کنید، منتظر دولت و بانک نباشید تا پیشرفت کنید.

نظر شما