شناسهٔ خبر: 110276 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

نعمت‌زاده: امیدوارم روزی برسد که نصف وزرا خانم باشند

نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان "باید میدان را برای حضور بیشتر زنان در عرصه‌های مدیریتی باز کنیم" گفت: امیدوارم ان‌شاءالله روزی باشد که نصف وزرا خانم باشند.

به گزارش «نماینده» محمدرضا نعمت‌زاده که در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار سخن می‌گفت، افزود:‌ از ۳۱ استان در یکی از استان‌ها مدیرکل صنعت استان را از خانم‌ها انتخاب کرده‌ایم که ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد از بقیه مدیران آقا موفق‌تر بوده است و ما از او راضی هستیم و کار خود را می‌کند.

وی گفت: در تهران نیز سه خانم مهندس را به‌عنوان مدیرکل انتخاب کرده‌ام که از کار آنها نیز راضی هستم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بعد از انقلاب در ادارات مختلف با خانمها همکار بودم و موردی نبوده است که به خانم‌ها اعتماد کنیم و کار بخواهیم و نتیجه مثبت نگیریم اما در آقایان این مورد را دیده‌ایم، دقتی که خانم‌ها دارند، ما نداریم.

وی خطاب به حاضران که بیشتر آنان را زنان تشکیل می‌دادند، گفت:‌ شما می‌توانید چند کار همزمان را انجام دهید اما ما نمی‌توانیم و اگر بخواهیم قاطی می‌کنیم اما خانم‌ها این‌طور نیستند، به‌عنوان مثال در یک مجلس همه با هم حرف می‌زنند و همه هم می‌فهمند که طرف مقابلشان چه می‌گوید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارآفرینی یک ضرورت برای اقتصاد مقاومتی است، افزود: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی جمع‌بندی ده‌ها سیاست اقتصادی، اجتماعی و علمی است که مقام معظم رهبری آنها را یک سال و نیم پیش به‌عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح کردند که خمیرمایه آن کارآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم خوشبختانه روابطمان با دنیا روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: دنیا دید ما از ابتدا صداقت داشتیم و گفتیم که از انرژی اتمی جز کاربرد غیرنظامی و انسانی هدفی نداریم و بالاخره به این رسیدند اما در دوران تحریم‌ها ما درمانده نشدیم و حتی اگر این موضوع به انجام نمی‌رسید کار خودمان را ادامه می‌دادیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنانش یکی از علل موفقیت کارآفرینی را ایجاد اعتماد بین دیگران دانست و افزود: بدترین خلاف‌گویی این است که انسان به خودش خلاف بگوید، مثلاً نعمت‌زاده چیزی را بلد نیست و بگوید بلدم و برخی از ما متأسفانه این امراض را داریم که باید حل شود.

وی گفت: کارشناس نباید بگوید نه، بلکه باید راهکار پیدا کند.  انتظار ما از زنان این است که خودشان کار ایجاد کنند.
وی با اشاره به موضوع مواد مخدر و مشکلات آن گفت: باید ببینیم به‌جای بگیر و ببند و حبس و اعدام که تاکنون نتیجه چندانی نداشته است این مرض اجتماعی را چطور درمان کنیم.

نعمت‌زاده افزود: در واقع کارآفرین کسی است که اول مشکلات را شناسایی و بعد برای هر مشکلی راهکار تازه‌ای ایجاد کند، به‌عنوان مثال ما در پتروشیمی به بن‌بست‌های کاملی برخورد کردیم و در مواردی که همه می‌گفتند نمی‌شود، کار را به دست گرفتیم و خوشبختانه با موفقیت بیرون آمدیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در معنای کارآفرین نیز گفت: کارآفرین یعنی کسی که آفریننده باشد، همان صفتی که خداوند دارد و به انسان ودیعه داده است.

وی گفت: در انسان‌ها ظرفیت‌های بسیار زیادی گنجانده شده است که باید بتوانند با استفاده از خلاقیت خود از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کنند.

نظر شما