شناسهٔ خبر: 110268 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: شوراآنلاین

انتقاد سروری از سفرهای پرهزینه و کم اثر مدیران شهرداری به خارج از کشور

پرویز سروری// رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ضمن انتقاد از سفرهای پرهزینه و کم اثر مدیران شهری به کشورهای مختلف گفت: در حالی این اتفاق رخ داده است که هر روز شاهد عکس‌های مختلفی از مدیران شهری در اینستاگرام هستیم.

به گزارش «نماینده» پرویز سروری در جریان یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به دیداری که در گذشته اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری داشتند اظهار داشت: در این دیدار مقام معظم رهبری ضمن تاکید بر مدیریت جهادی و دادن مدال افتخار در این حوزه به شهردار تهران دغدغه‌هایی را هم مطرح نمودند و در بحث ریخت و پاش تصریح کردند که از ریخت و پاش در شهرداری جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه شاهد اقدامات پرهزینه و کم فایده در شهرداری تهران هستیم که یکی از این موارد بحث سفرهایی است که در شهرداری تهران به سایر کشورهای دنیا انجام می‌پذیرد و مدیران شهرداری هر روز عکس‌های جدیدی از خود را در اینستاگرام منتشر می‌کنند.

سروری با بیان اینکه بنده این موضوع و انتقاد را نیز به شهردار تهران مطرح نمودم افزود: شهردار تهران نیز پیرو این تذکر اذعان داشت که حذف مدیریت سفرها را قطع کرده است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به فراهم شدن فضاهای مجازی و امکانات فعالی در بحث کسب تجربه خاطر نشان کرد: ما امروزه به راحتی می توانیم از امکانات موجود و فضای مجازی ایجاد شده برای کسب تجربیات بهره کافی و وافی را ببریم و به نظر می‌رسد که می توان ۸۰ درصد از این تجربیات را از این فضاها کسب نمود.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این گونه سفرها برای مدیران شهری به عنوان یک تشویق محسوب می‌شود افزود: این پول‌ها از جیب مردم بوده و متاسفانه تلقی من بر این است که اینگونه کارها تنها برای تشویق کردن مدیران شهری است. ضمن اینکه ما در مجلس نیز در گذشته شاهد چنین سفرهایی بودیم و تذکرهایی هم در این زمینه اعلام شد که مقداری از آنها کنترل شد اما در بحث مدیریتی شهری شاهد توسعه این سفرها هستیم.

سروری ضمن درخواست و تقاضا از شهردار تهران و مدیران تصمیم‌گیرنده در بحث سفرهای خارجی تاکید کرد: این سفرها باید کنترل شود و ضرورتی برای اقدامات پرهزینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نکته بعدی در بحث انتقال تجربیات برخی ازکشورها به کشور ما است که در این بحث نیز برخی از این تجربیات نه تنها منفعتی برای شهر ندارد بلکه برای ما هزینه‌بر خواهد بود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران ادامه داد: ما تقاضای جدی داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود و کاهش سفرهای پرهزینه و بی‌اثر باشیم و به طور طبیعی سفرها باید حساب شده باشد.

نظر شما