شناسهٔ خبر: 110165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا

گزارش جنگ بین المللی یمن، عاقبت ماجراجویی و کشتار کودکان بیگناه یمنی

پسر پادشاه بحرین و داماد ملک عبدالله به دست انصار الله در یمن کشته یا زخمی شده است؟

پادشاه یمن عبدالله آل خلیفه نیز به سرعت پاسخ خود را به صورت عمومی نوشت: «متأسفانه باید گفت بله! از گوشه و کنار اخباری که به بنده می رسد مؤید این خبر است؛ اما باید منتظر اعلام رسمی این خبر و شفافسازی در مورد آن باشیم.»

به گزارش «نماینده»، منابع امنیتی نزدیک به آل سعود و یکی از اعضای خاندان پادشاهی آل خلیفه بحرین در توئیتر به صورت رسمی از «رسیدن اخباری دال بر تیر خوردن "خالد بن حمد" شاهزاده بحرینی» خبر دادند. «خالد بن حمد»، پسر پنجم دیکتاتور بحرین و داماد ملک عبدالله پادشاه قبلی آل سعود می باشد.

ماجرا از آن جا آغاز شد که برخی فعالین توئیتری در خبری اعلام کردند: «شنیده می شود در درگیری های دیروز مأرب، "خالد بن حمد" کشته شده است.» این خبر صبح امروز سر و صدای زیادی در توئیتر ایجاد کرد. پس از آن، عده ای از هواداران تهاجم نظامی آل سعود به یمن در واکنش اعلام کردند: «"خالد بن ملک" فرماندهی عالی نیروهای بحرینی در عملیات یمن را بر عهده دارد و خودش به صورت مستقیم وارد خاک یمن نشده است. او در کنار دیگر فرماندهان عالی این جنگ، در اتاق های فکر ارتش عربستان در همسایگی یمن مستقر شده است.» این تکذیبیه ضعیف در حالی منتشر شد که دیروز، انصار الله به میزان بی سابقه ای به عمق خاک عربستان حمله کرده بود.

مکالمه فهر العاصی و عبدالله آل خلیفه در مورد گمانه زنی های مربوط به قتل یا جراحت خالد بن حمد

چند ساعت بعد از آغاز این موج، «فهر العاصی» از فعالین شناخته شده توئیتری به صورت رسمی این موضوع را از «عبدالله آل خلیفه» نوه پادشاه سابق بحرین و برادرزاده دیکتاتور کنونی این کشور پرسید. نکته مهم در این مورد، پرسش کننده و پاسخ دهنده می باشند. «فهر العاصی» گرچه اطلاعات زیادی از خود منتشر نکرده است؛ اما اخبار کوتاهی را طی ۴ سال گذشته منتشر کرده است که ثابت می کند ارتباط گسترده ای با نهادهای امنیتی شیخ نشین های حاشیه خلیج فارس دارد و حتی عده ای او را از افسران رده بالای سازمان امنیت آل سعود می دانند که با شاهزاده بندر بن سلطان ارتباط مستقیم و بی واسطه دارد. «عبدالله آل خلیفه» هم علاوه بر نسبت خانوادگی بسیار نزدیک به دیکتاتور بحرین، شناخته شده ترین عضو خاندان آل خلیفه است که نسبت به اقدامات دیکتاتور این کشور زبان به انتقاد گشوده است.
شیخ خلیفه بن زاید (پادشاه امارات و امیر ابوظبی)، خالد بن حمد، شیخ محمد بن راشد (ولیعهد امارات و امیر دبی)

به راستی چند شاهزاده خلیجی می توانند در مراسم هیا رسمی بین پادشاه و ولیعهد امارات بایستند؟

فهر العاصی، در پرسش کوتاه خود از عبدالله آل خلیفه پرسید: «آیا حقیقت دارد که یکی از فرزندان پادشاه بحرین در یمن مورد اصابت قرار گرفته است؟» عبدالله آل خلیفه نیز به سرعت پاسخ خود را به صورت عمومی نوشت: «متأسفانه باید گفت بله! از گوشه و کنار اخباری که به بنده می رسد مؤید این خبر است؛ اما باید منتظر اعلام رسمی این خبر و شفافسازی در مورد آن باشیم.»

دیکتاتور بحرین در کنار نورچشمی اش

تبلیغاتی که از هم اکنون برای خالد - در مقایسه با برادرانش - صورت می گیرد، نشان می دهد دیکتاتور بحرین می خواهد پسر کوچک خود را همه کاره کشور گرداند.

پایگاه خبری «اخبار الساعة» نیز در همین رابطه از اصابت قطعی خالد بن حمد خبر داد. این سایت که برای احترام بیش تر به نامبرده، از تعبیر «خالد بن ملک» (خالد فرزند پادشاه) یاد می کند، اعلام کرد فرزند دیکتاتور بحرین قطعا هدف حملات انصار الله قرار گرفته است. البته این نمبع، در مورد جراحت یا کشته شدن نامبرده خبری را منتشر نکرده است؛ اما در توئیتر برخی منابع پراکنده از تعبیر «جراحت» برای وی استفاده کرده اند.

پادشاه بحیرن برای حمایت از پسر خردسالش حتی لباس ورزشی هم می پوشد تا نورچشمی خود را در برابر همگان در آغوش بگیرد!

«خالد بن حمد آل خلیفه» پنجمین و کوچک ترین پسر دیکتاتور بحرین است که تنها ۲۷ سال سن دارد. با این حال، در میان فرزندان دیکتاتور مورد توجه ویژه قرار گرفت و مشاغل بسیاری را تجربه کرده است. اوج توجه جهانی به وی زمانی بود که دختر کوچک پادشاه پیشین عربستان ملک عبدالله را به همسری گرفت و رسما حلقه پیوند آل خلیفه و آل سعود شناخته شد. او در سال ۲۰۰۳ در حالی که تنها ۱۴ سال سن داشت، فدراسیون سوارکاری و اسب دوانی را در بحرین تأسیس و حکم ریاست آن را از پدرش دریافت کرد. تنها پیشینه او برای ریاست بر این فدراسیون، ۳ سال سابقه سوارکاری به عنوان "نونهال" بود!

آیا قرار بود خالد بن حمد (سمت چپ) ولی عهد و جانشین پدر دیکتاتور خود (سمت راست) شود؟

او در سال ۲۰۰۴ نخستین دوره مسابقات سوارکاری را در بحرین برگزار کرد و همین کار باعث شد نردبان پست و مقام را به سرعت طی کند. این نورچشمی دیکتاتور به صورت ویژه از سوی پدرش مورد حمایت قرار گرفت تا جایی که ولی عهد امارات و امیر دبی (شیخ محمد) به عنوان میهمان افتخاری در مسابقات سوارکاری بحرین در کنار وی می نشست. این آقازاده در سال ۲۰۰۶ در حالی که ۱۷ سال سن داشت به مدیریت فوتبال وارد شد و ریاست باشگاه «النحم» (قدیمی ترین باشگاه فوتبال بحرین) را تصاحب کرد.

خالد بن حمد در عربستان سعودی زیر نظر مربیان اختصاصی فرانسوی و آمریکایی دوره های پیشرفته نظامی گری را آموخت تا در ۲۴ سالگی به عنوان تیمسار در ارتش منصوب شود.

او هم اکنون با ۲۷ سال سن، فرمانده عالی گارد پادشاهی بحرین است.

این شاهزاده نورچشمی در سال ۲۰۰۷ از مدرسه فارغ التحصیل شد و برای تحصیلات دانشگاهی به انگلستان و مالزی رفت؛ اما به جای تحصیل، با خریدن مدرک به بحرین بازگشت تا در ارتش فعالیت کند. او برای طی دوره های آموزشی عالی افسری و رسیدن به فرماندهی ارتش، به عربستان رفت تا تحت تربیت اختصاصی افسران فرانسوی و آمریکایی قرار گیرد. خالد بن حمد در سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی به عنوان تیمسار ارتش، لباس نظامی به تن کرد و از آن پس به عنوان اصلی ترین تصمیم گیر نظامی این کشور محسوب می شود.

خالد بن حمد، به صورت رسمی فرماندهی نیروهای بحرینی در عملیات اشغال یمن را بر عهده دارد. تصویر زیر، بازدید وی از سربازان اعزامی به یمن را در مرزهای سعودی نشان می دهد.

سیر تربیت و رشد خالد در مقایسه با دیگر شاهزادگان آل خلیفه و به خصوص ازدوجا وی با کوچک ترین دختر ملک عبدالله آل سعود به خوبی نشان می دهد نامبرده قرار بوده پادشاه آینده آل خلیفه در سرزمین بحرین شود و شاید قرار بود طی همین سال های نه چندان دور، ولی عهد و همه کاره بحرین شود. این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز هم حملات آل سعود به خانه های مسکونی ملت انقلابی یمن و کشتار کودکان ادامه دارد.

حضور خالد بن حمد در کسوت فرمانده نظامیان بحرینی در اتاق فرماندهی عملیاتی اشغالگران خلیجی در استان جازان عربستان سعودی

منابع رسمی دربار آل خلیفه، تا کنون به کشته شدن ۵ سرباز بحرینی در یمن اعتراف کرده اند. فرماندهی نیروهای بحرینی در یمن به صورت رسمی با «خالد بن حمد» می باشد که اخیرا از سوی دیکتاتور به عنوان فرمانده گارد پادشاهی ارتش منصوب شده است.

نظر شما