شناسهٔ خبر: 110063 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری دانشجو

هدیه‌ای که جناب‌خان به حداد عادل داد

جناب‌خان در برنامه‌ خندوانه یک ماسک به غلامعلی حداد عادل هدیه داد.

به گزارش «نماینده» ، حضور شب گذشته دکتر حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در برنامه ی پربیننده ی «خندوانه»، یکی دیگر از سورپرایزهای جذاب رامبد جوان بود. حضور شخصیتی علمی – سیاسی با جایگاه حداد عادل در یک برنامه با محوریت طنز و شادی، علاوه بر آنکه از روحیه ی لطیف او پرده برمی دارد، نشان دهنده ی ویژگی مردمی بودن، فروتنی و صمیمیت رئیس سابق مجلس شورای اسلامی است که او را وامی دارد تا برخلاف بسیاری از سیاستمداران که ادعای هنرپروری شان گوش فلک را خراش داده! اما حاضر به حضور در برنامه های صمیمانه ی تلویزیون نیستند؛ به چنین دعوتی پاسخ مثبت دهد.

شکی نیست که حضور شخصیت های سیاسی آن هم در جایگاهی کسی مثل دکتر حداد عادل در چنین برنامه هایی، علاوه بر کاهش فاصله ی مسئولین با مردم می انجامد؛ می تواند تصور خود برتربینی رخنه کرده و برخی مقامات را نیز تعدیل کند.

این حضور تابوشکنانه و قابل دفاع اما با حاشیه هایی نیز همراه بود که منجر به بروز برخی حدس و گمان ها درمورد برخورد سیاسی و ناعادلانه ی گردانندگان خندوانه با حدادعادل شده و حلاوت و شیرینی این برنامه را قدری به تلخی سوق داد.

اعطای یک ماسک جلوگیری از گرد و غبار به حدادعادل به عنوان هدیه ی جناب خان به او، اگرچه در نگاه اول کاری پسندیده و تلنگری است به یک مسئول نظام با هدف فراموش نشدن آلام و مشکلات بخشی از هموطنانمان؛ اما مقایسه ی این حرکت با نوع تعامل خندوانه با معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست که طبعا مسئول مستقیم رفع آلودگی هواست، شائبه هایی درمورد سیاسی بودن این رفتار و یا در خوش بینانه ترین حالت، بدسلیقگی گردانندگان خندوانه را ایجاد کرده است.

رامبد جوان در برنامه ای که چند ماه پیش و با حضور معصومه ابتکار اجرا کرده بود، از هر دری با او سخن گفته بود مگر مشکلات مردم از آلودگی هوا. خانم ابتکار در این برنامه از علاقه ی مفرطش به «لوبیا پلو» خبر داده و از آواز چکاوک ها سخن رانده و در نصیحت هایی اخلاقی به مردم از آنان خواسته بود از آزار رساندن به حیوانات خودداری کنند چون «هرگونه آزار حیوانات خلاف قانون است». رامبد جوان هم اظهار کرده بود که فراموش نمی کند که ابتکار همراه با «میخائیل گورباچف» از سوی سازمان های غربی به عنوان قهرمان زمین انتخاب شدند. اما آنچه در این گفتگو هیچ جایگاهی نداشت بیان خواست ها و مشکلات مردم بود چه رسد به آنکه ماسکی به عنوان نماد زجر مردم خوزستان از سوءمدیریت ابتکار به سرکار ایشان هدیه شود. اگرچه در آن زمان هنوز جناب خانی در برنامه حضور نداشت اما ظاهرا سیاستگذاران خندوانه نیز عزمی برای طرح مطالبات مردمی نداشتند.

گرچه حدادعادل با فروتنی تمام هدیه ی نه چندان مرتبط خندوانه را پذیرفت و هرچند که همه ی مقامات در نظام جمهوری اسلامی در برابر مشکلات مردم مسئول بوده و موظف به تلاش برای حل نارسایی های موجود هستند؛ اما به نظر می رسد مطالبه ی مبارزه با آلودگی هوا و دغدغه داشتن برای رفع مشکلات تنفسی مردم مقاوم خوزستان، از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان مسئول مستقیم حل این مشکل اولی تر و منطقی تر باشد. البته اگر سیاسی کاری و حزب بازی های خانم رئیس و شرکت ایشان در مراسم های سیاسی فتنه گران و مصاحبه با تلویزیون روباه پیر؛ فرصتی برای رسیدگی به مسئولیت اصلی شان باقی گذاشته باشد.

شاید یادآوری این نکته به گردانندگان خندوانه بد نباشد که اعطای ماسک به رئیس سازمان محیط زیست که در اوج بحران آلودگی هوای خوزستان، سفر خود را به این منطقه لغو کرده و حتی حاضر به مشاهده ی آلام این مردم نشد متناسب تر است تا عضو کمیسیون آموزش! اقدامی که برخی از دانشجویان هوشمند در اعتراض به معصومه ابتکار انجام داده و در متینگ سیاسی او در دانشگاه شریف تهران آن هم همزمان با بحران گرد و غبار در خوزستان، با ماسک در سالن حاضر شدند.

نظر شما