شناسهٔ خبر: 110041 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

نظر شما در خصوص حادثه مرگبار مکه مکرمه چیست؟

حادثه مکه/ علاوه بر این حادثه پيش از اين نيز چندين حادثه مرگبار در موسم حج به عمد و غیر عمد و بر اثر قصور دولت عربستان در مکه مکرمه روی داده است، که در برخی از اين حوادث صدها نفر از حجاج جان خود را از دست داده‌اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

«نماینده»/ در حالیکه دولت سعودی دریمن سرگرم کشتن کودکان و مردم یمنی به فجیع ترین شکل ممکن است. جمعه ۲۰ شهریور ماه ساعت ۵ عصر برای بیت الله الحرام رنگ خون رقم خورد.

جرثقیل ساقط شده یکی از حدود ۱۵جرثقیلی است که به بهانه طرح توسعه چند وقتی است بیت الله را احاطه کرده اند. طرح توسعه ای که دولت سعودی دیر زمانی است به راه انداخته و بدین وسیله زائران را به خصوص در موسم حج به سختی و زحمت می اندازد.

شاید تلاقی این حادثه با تاریخ ۱۱ سپتامبر و یک کاسه گی سعودی با هم آبشخوران صهیونیست و آمریکایی اش بود که شایعه عمدی بودن این حادثه را بر سر زبان ها انداخت. البته حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت آن را تکذیب و تأکید کرد: به هیچ عنوان عمدی‌بودن آن مطرح نیست.

از رابطه این حادثه با یازده سپتامبر و شایعات حول این حادثه خونبار که بگذریم هم، از سوءمدیریت عمد و غیر عمد سعودی ها که بارها به اثبات رسیده و در این حادثه نیز به وضوح خودنمایی می کند نمی توان گذشت و قصور دولت عربستان که مسئول حفظ جان زائران است قابل چشم پوشی نیست.

با اینکه حادثه خونبار مکه در واپسین هفته های منتهی به شروع مناسک حج اتفاق افتاد، بعد از این حادثه امير منطقه مکه مکرمه در اظهاراتي عجيب مدعی شد که هيچ کس مانند آل سعود توانايی اداره و برگزاری مراسم حج را ندارد! "خالد الفيصل" در اظهاراتی تلويزيونی گفت: "در دنيا هيچ کسی وجود ندارد که در تجربه برگزاری مراسم حج، از ما برتری داشته باشد!

علاوه بر این حادثه پيش از اين نيز چندين حادثه مرگبار در موسم حج به عمد و غیر عمد و بر اثر قصور دولت عربستان در مکه مکرمه روی داده است، که در برخی از اين حوادث صدها نفر از حجاج جان خود را از دست داده‌اند. حوادث در موسم حج زمانی بیشتر خودنمایی می کند که تجمع عظیم و چندین برابری زائران اربعین حسینی را در کشوری جنگ زده همچون عراق به یاد آوریم.

نظر شما در این خصوص چیست؟

به نظر شما آیا دولت عربستان صلاحیت کلیدداری موسم حج را دارد؟

شما مخاطبان گرامی می توانید با ارسال نظرات  خود، ذیل این متن در این بحث مشارکت کرده و دیدگاه خود را با «نماینده» و خوانندگانش در میان بگذارید

 

نظرات مخاطبان 0 7

  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۱۴:۰۷ 0 1

    خودشون توش دست داشتن وگرنه مگه میشه پیچ های جرثقیل به اون اندازه رو باز بذارن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۸ ۱۸:۴۴مسعود 0 1

    مرگ بر آل سعود 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۰ ۱۱:۲۵ 0 1

    وهابی ها میخواهند مسلمانان را از حج بری کنند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۳۱ ۱۰:۳۸سعید 0 1

    با پولی که به عنوان دیه گفتن میدهند میخواهند اولیای دم را از شکایت منصرف کنند 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۱:۳۲ 0 0

    خدا لعنتشون کنه
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۱:۵۱elina 0 0

    بیچاره مردم همهش کار خود عوضیهاست
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۳ ۱۵:۴۱ 0 0

    قدیما رسم بود اگر کسی عزادار می شد نمک به زخمش نمی ریختند ولی گویا بعضیا آن قدر از این حادثه ذوق زده شدند تا دق دلشان را سر دین و دین باوری و شعائر دینی خالی کنند که یادشان رفته گروهی از هموطنانمان ناباورانه کشته شده اند و باید خوشحالی شان را چند مدتی در دلشان پنهان  کنند و خود را به سرعت لو ندهند!!!
     
    حاجی وقتی حاجی می شود که مستطیع شده باشد و وقتی مستطیع شدباید خمس پولش را داده باشد . پس حاجی با پرداخت خمسش قلب کودک سرطانی را شاد کرده و با پول خمس و زکاتش اشک شوق بر چشمان عاشق آن مادر فقیر جاری کرد و. ...
    آری ؛ اگر همه آن 17 میلیون ایرانی که برای دیدن کنسرت ابی در دوبی و گردش در سواحل آنتالیا و پاتایا و... میلیاردها تومان خرج کردند هم مثل حاجی ها مجبور بودند پولی برای  کمک به مستمندان خرج کنند دیگر انتظار وصال دوجوان سال ها به طول نمی کشید. 
    اگر علاوه بر این همه صدقات و انفاق ها و اطعام هایی که مذهبی ها می کنند ، غیر مذهبی ها هم چنین سخاوتمندانه عمل می کردند مشکلات جامعه زودتر حل می شد. 
    آری ای حاجیانی که در مسیر انجام دستورات الهی هم بذل مال کردید وهم با توطئه و حماقت آل سعود که بازماندگان آل سفیانند جانتان را گذاشتید حجتان مقبول و سعیتان مشکور.
                                

نظر شما