شناسهٔ خبر: 109975 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

بررسی ریزبینانه برجام وظیفه شرعی مجلس است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: وظیفه شرعی مجلس به عنوان نمایندگان ملت ایران این است که ریزبینانه برجام را بررسی کنند.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌اصفهانی در همدان اظهار کرد: موضوع برجام و رسیدگی به آن یکی از مهمترین مسائل کشور بوده که در چند روز اخیر در رسانه‌ها بارها توسط مسئولان سطوح مختلف نظام بحث شده است.

وی افزود: اصولاً قبول برجام و مراحل رسیدگی به مفاد آن از جزء تا کل به محضر مقام معظم رهبری گزارش شده و در اختیار ایشان است.

مدیر حوزه علمیه همدان با بیان اینکه مسئولان و مردم از نظر شرعی مرجع تقلید و رهبری انقلاب را واجب‌الاطاعت می‌دانند خاطرنشان کرد: حضرت آقا در طول مذاکرات و بعد از نگارش برجام نکات و مواضع ملت ایران را به صورت شفاف و دقیق بیان کردند.

وی ادامه داد: حتی اگر مقام معظم رهبری هم تأکید به بردن برجام به مجلس را نداشتند طبق قانون این اتفاق باید در کشور صورت می‌گرفت.

موسوی‌اصفهانی گفت: حالا که ایشان با ریزبینی مسائل هسته‎ای و موضوع برجام را به خوبی رصد می‌کنند نشانگر اهمیت موضوع برای ملت و دولت و به طور کل نظام است.

وی تصریح کرد: وقتی خود آمریکا که طرف اصلی موضوع مذاکرات بوده برجام را چندین مرحله برای تصویب به مجالس خود برده چرا برخی در داخل از طرح این مسئله در مجلس شورای اسلامی ناراحت هستند؟

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: شاید این قضایا در آمریکا به صورت صوری هم باشد و در نهایت رئیس جمهور آمریکا از حق خود استفاده کند، اما وظیفه شرعی مجلس به عنوان نمایندگان ملت ایران این است که ریزبینانه برجام را بررسی کنند.

وی با بیان اینکه سخنان رهبری در همه موارد برای ملت و دولت فصل‌الخطاب بوده است، اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد برجام نظرات و خطوط قرمز را به صراحت بیان فرمودند و باید مجلس در چارچوب وظایف خود و با رعایت حقوق شرعی این موضوع را به رأی بگذراد.

موسوی‎اصفهانی گفت: اصلی‌ترین موضوع مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده که در حال حاضر با وجود تعلیق برخی مراکز هسته‌ای، اتفاق روشن و شفافی در این زمینه صورت نگرفته و این یکی از نگرانی‌های ملت ایران است.

وی با اشاره به اینکه قبول مذاکرات نمی‌تواند به استقلال 36 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی آسیب برساند اضافه کرد: ما 36 سال فریاد اسکتبارستیزی سر دادیم و از این موضع خود کوتاه نمی‎آییم.

موسوی‎اصفهانی افزود: چارچوب ابعاد مذاکرات و برجام توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده و دولت و مجلس نباید برخلاف نظر ایشان که خواسته نظام و ملت است رفتار کنند و از ایشان فاصله بگیرند.

وی با بیان اینکه دولت قبل فقط 11 روز از رهبری فاصله گرفت و نتیجه آن خیلی زود در بین مردم بازخورد داشت به طوری که از حمایت حداکثری به پشتیبانی حداقلی رسید، اظهار کرد: مردم؛ انقلاب ایران را اسلامی، رهبری آن را مجتهد جامع‎الشرایط و مشروعیت دولت را با امضای رهبری می‌دانند، پس باید در همه موارد تابع نظر و خواسته حضرت آقا باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: صلاح دولتمردان بر این است که سمعاً و طاعتاً چه در لفظ و چه در عمل در خط ولی فقیه حرکت کنند.

نظر شما