شناسهٔ خبر: 109970 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح افزایش مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در مجلس مطرح می‌شود

بهرام بیرانوند/431 نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: در صورت موافقت نمایندگان و امضای طرح حمایتی در مجلس، مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد افزایش می‌یابد.

به گزارش «نماینده» بهرام بیرانوند ظهر امروز در آئین اختتامیه کانون‌های پیروان ولایت این شهرستان، اظهار داشت: در صورت تصویب طرحی که هم‌ اکنون در صحن مجلس قرار دارد، مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر لزوم توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد عنوان کرد: در راستای انجام اقدامات خوداتکایی تنها نهادی که در کشور توانسته است به‌صورت کامل تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایت از مددجویان را در محل خود صرف کند نهاد حمایتی کمیته امداد است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس بابیان اینکه متولی توزیع تسهیلات حمایتی در کشور کمیته امداد است، افزود: در این راستا موفقیت‌های بسیاری در مجموعه خانواده کمیته امداد حاصل‌شده که این مهم نتیجه برنامه‌ریزی و هدف‌گیری دقیق خدمت‌رسانی به مددجویان تحت پوشش این نهاد حمایتی است.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج ازدواج آسان در میان جوانان، خاطرنشان کرد: گسترش زادآوری در میان نسل جوان و جبران کاهش جمعیتی از جمله اهداف
پیگیری ازدواج‌های آسان است.

بیراوند رواج رسوم نادرست در امر ازدواج را خدشه‌ای جبران‌ناپذیر بر پیکره اجتماع دانست و تصریح کرد: پیرایه‌های فراوان در تشکیل زندگی مشترک به پیکره خانواده‌ها در آینده آسیب جدی وارد می‌کند.

وی بابیان اینکه هیچ‌ یک از این پیرایه‌های رواج یافته شده ایرانی و اسلامی نیست، افزود: بسیاری از رسومی که اکنون مانعی بزرگ در راه تسهیل ازدواج جوانان است رسومی ابتکاری است که توسط افراد مختلف وارد فرهنگ و رسوم ایرانیان شده است.

 نماینده مردم بروجرد در مجلس بقای زندگی را در گرو گذشت و ایثار زوجین دانست و خاطرنشان کرد: حرکت برمدار اخلاق پشتوانه یک زندگی است که متأسفانه عادات و رسوم دست و پاگیر امروز جامعه آمار ازدواج در میان جوانان را کاهش داده است.

وی با تأکید بر توجه مسئولان به تسهیل‌سازی امر ازدواج جوانان اظهار داشت: مسئولان با تسهیل در ازدواج جوانان و اشاعه فرهنگ‌های درست در این زمینه می‌توانند مانع خرج‌تراشی‌های مرسوم در امر ازدواج جوانان شوند.

بیرانوند بابیان اینکه بسیاری از جوانان قربانی ترس خانواده‌ها در رسم‌های پیش از ازدواج، شده‌اند، اظهار داشت: اخیر در ازدواج جوانان و بالا رفتن سن ازدواج در میان دختران و پسران جامعه می‌تواند تبعات سوئی برای کشور به دنبال داشته باشد.

نظر شما