شناسهٔ خبر: 109949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ابلاغ مصوبه شورای امنیت برای فروش بناهای بدون مجوز پدیده شاندیز

محمد دهقان43 عضو هیأت رئیسه مجلس از ابلاغ مصوبه شورای امنیت کشور و تائید این مصوبه در دستگاه قضایی برای فروش بناهای بدون مجوز پدیده شاندیز خبر داد.

به گزارش «نماینده» محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و چناران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از نشست ۴.۵ ساعته شش نفر از نمایندگان مجلس با استاندار خراسان رضوی درباره پدیده شاندیز و مؤسسه مالی و اعتباری میزان خبر داد.

دهقان افزود: این نشست با درخواست اینجانب و برخی دیگر از نمایندگان برگزار شد و استاندار و معاون سیاسی امنیتی وی توضیح مفصلی از اقدامات انجام شده درباره شرکت پدیده و میزان به نمایندگان ارائه کردند.

دهقان تصریح کرد: با پیگیری‌های استانداری و نمایندگان مجلس اکنون مصوبه شورای امنیت کشور ابلاغ شده است و با توجه به تائید این مصوبه در دستگاه قضایی، مجوزات لازم به بناهای بدون مجوز پدیده ارائه و امکان فروش بخشی از بناها توسط مدیران این شرکت فراهم خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به این که به بناهای بدون پروانه و مجوز، تغییر کاربری مجوز داده می‌شود، امکان قیمت‌گذاری اموال پدیده فراهم شده و سرمایه‌گذاران نیز می‌توانند با اطمینان در این شر کت سرمایه‌گذاری کنند.

دهقان تأکید کرد: مصوبه ابلاغ شده به تأیید مدیران پدیده رسیده و همراه با صورتجلسه امضا و به آنها ابلاغ شده است.

نماینده طرقبه و چناران در مجلس بر همین اساس متذکر شد: برداشت من از برگزاری و حضور در تقریباً ۲۰ جلسه طولانی در مورد پدیده این است که مسئولان تلاش خود را برای جلوگیری از فروپاشی شرکت پدیده و هدایت آن به سمت مجوزهای قانونی و ادامه پروژه به صورت منضبط و همراه با پایبندی به قانون را به عمل آوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته چون این مسئله مقداری پیچیدگی داشت مسئولین کشوری و استانی اختلافاتی در مورد چگونگی مواجهه با موضوع داشتند که در نهایت این مصوبه حاصل وقت‌گذاری زیاد مسئولان و تصمیم منسجم مسئولین ذی‌ربط در سه قوه است.

نظر شما