شناسهٔ خبر: 109766 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا

غافل شویم، سهمیه المپیک والیبال را از دست می دهیم

والیبال ایران و لهستان کارشناس والیبال ایران با ارزیابی از عملکرد تیم ملی گفت: نباید از مشکلات تیم ملی غافل شویم زیرا اگر اگر فرصت سوزی کنیم و در باد موفقیت های قبلی باشیم، فرصت باقی مانده و سهمیه المپیک را از دست می دهیم.

به گزارش «نماینده»، ابراهیم وطن پرست پس از شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه اظهار کرد: مدتی است که آن بازی هایی که قبلا از تیم ملی ایران می‌دیدیم را دیگر نمی بینیم. باید دلیل افت تیم ملی آسیب شناسایی شود. حتما کارشناسان محترم اعلام نظر کرده اند. مدتی است که تیم ایران پر نوسان کار می کند. ما قبلا هم همین نوسان را در لیگ جهانی دیدیم. در جام واگنر سه بازی را واگذار کردیم. در جام جهانی هم نوسان داشتیم. روز اول می توانستیم آرژانتین را ببریم اما باختیم. در بازی با لهستان هم همین قضیه تکرار شد. ما در آستانه پیروزی بودیم که سه گیم باختیم. نمی دانم چه مشکلاتی در تیم ملی است اما به هر حال باید این موارد برطرف شود.
کارشناس والیبال درباره شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک نیز گفت: اگر هدف ما کسب سهمیه المپیک است، فرصت دیگری داریم باید مشکلات تیم را تا مسابقات انتخابی المپیک قاره ای حل کنیم. اگر به همین روند ادامه دهیم و دنبال برطرف کردن نقاط ضعف نباشیم مطمئن باشید نتیجه نمی گیریم. اگر یادتان باشد در لیگ جهانی می گفتند معروف از روسیه آمده و آمادگی همیشگی را ندارد. اما برای این مسابقات تیم خوب آماده شد دلیلی ندارد بازیکنان آماده نباشند. حالا نباید ناامید باشیم. ما می توانیم سهمیه المپیک بگیریم اما باید بعد از این مسابقات شورایی تشکیل شود و کارشناسان دلسوز این مملکت در باره تیم ملی نظر دهند تا در فرصت باقی مانده مشکلات حل شود. ما اگر فرصت سوزی کنیم و در باد موفقیت های قبلی باشیم، فرصت باقی مانده و سهمیه المپیک را از دست می دهیم.
وی با اشاره به انتقادها درباره کادر فنی تیم ملی گفت: در موفقیت یک تیم از مدیریت فدراسیون و بازیکنان تا کادر فنی و سایر موارد همه دخیل هستند. طبیعتا در شکست هم باید برای هر یک از این عوامل نقش مشخصی در نظر گرفت. بالاخره بازیکنان ایران نسبت به سال های قبل زیاد تغییر نکردند. ما قبل از این شاهد بازی های خوبی از تیم ملی بودیم اما الان شادابی و سلامت همیشگی را در تیم نمی بینیم.
وطن پرست افزود: ما نباید الان از مشکلات تیم ملی غافل شویم. تا یکی دو سال قبل ما را جزو تیم های قدرتمند دنیا حساب نمی کردند و خیلی برای بازی با ایران برنامه نداشتند اما الان ایران را آنالیز می کنند و به عنوان یک تیم مدعی با ایران برخورد می کنند. در مجموع خودم فکر می کنم ایرادهای عمده ایران در دریافت های اول بود همچنین موزرسکی با سرویس های خوبش اجازه نداد ما کاری کنیم. هر روز مشکلات تیم ایران ایران پیچیده می شود نمی توان تنها یک مورد را گفت. فدراسیون اگر صلاح بداند باید بخواهد تا دوستان و کارشناسان عزیز بازی های تیم ملی را آسیب شناسی کنند. باید این کار را انجام دهند.

نظر شما