شناسهٔ خبر: 109746 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

آیت‌الله کعبی:

مسئولیت شرعی و صلاحیت مجلس در بررسی برجام محفوظ است

آیت الله کعبی/2 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت برای برجام چه لایحه بدهد و چه ندهد مجلس براساس صلاحیت ذاتی خود و لزوم رسیدگی به معاهدات بین‌المللی الزام‌آور طبق اصل ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی باید ورود و اظهارنظر کند.

به گزارش «نماینده» آیت‌الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش موثر مجلس در بررسی برجام اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با تشکیل کمیسیون ویژه و دعوت از کارشناسان و صاحب نظران گوناگون مربوط به پرونده هسته‌ای و نیز تیم مذاکره کننده قدیم و جدید کار کارشناسی خود را بر پایه روند معقول پیش می‌برد.

آیت‌الله کعبی تاکید کرد: دولت برای برجام چه لایحه بدهد و چه ندهد مجلس براساس صلاحیت ذاتی خود و لزوم رسیدگی به معاهدات بین‌المللی الزام‌آور طبق اصل ۷۷ و اصل ۱۲۵ قانون اساسی باید ورود و اظهارنظر کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شایسته بود که پس از سخنان روشن و شفاف رهبری مبنی بر مصلحت نبودن کنار گذاشتن مجلس، دولت لایحه می‌داد افزود: چنانچه دولت لایحه نیز ندهد صلاحیت مجلس برای اظهارنظر برجام سلب نمی‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت شرعی مجلس خاطرنشان کرد: فارغ از نظرات مخالف و موافق به صلاح نیست که مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته شود. از این رو دولت باید لایحه بدهد و با مجلس همکاری کند.

نظر شما