شناسهٔ خبر: 109693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

درآمد گدایی چند برابر مهندسان و مغازه داران!

گدایی گدایان انگلیسی درآمدی چند برابر مغازه داران، مهندسان و دیگر مشاغل این کشور دارند.

به گزارش «نماینده»، گدایان انگلستانی که خود را بی خانمان و فقیر جلوه می دهند، روزانه حدود ۱۰۰ پوند (۵۰۰ هزار تومان) به جیب می زنند و به این صورت خرج زندگی خود را تامین می کنند. افرادی که در خیابان ها و مراکز شهر اسکس ادعای فقر و بی بضاعت بودن دارند، می توانند سالیانه بیش از ۲۶ هزار پوند در آمد کسب کنند که مبلغی حدود ۱۳۰ میلیون تومان خواهد بود.

از آنجایی که این افراد مالیاتی پرداخت نمی کنند درآمدی برابر با ۳۳ هزار پوند خواهند داشت. یکی از این گدایان خیابانی اعتراف کرد که حتی اگر کل روز را کار نکند به راحتی ۵۰ پوند درآمد دارد و همدست وی بیش از ۱۰۰ پوند به صورت روزانه کسب می کند.

 

او که به همراه سگ اش که در یک چادر زندگی می کند به خبرنگار دسان گفت: " من افرادی را می شناسم که اصلا فقیر نیستند ولی تمام روز را با گدایی کردن می گذرانند و به راحتی روزی ۹۰ یا ۱۰۰ پوند درآمد خواهند داشت. "

 

وی در ادامه گفت: "در این شهر شاید فقط ۶ گدای واقعی وجود داشته باشد و مابقی تظاهر به فقر می کنند و با وارد شدن به احساسات مردم از آن ها اخاذی می کنند. "

 

دسان در مصاحبه ای که در این راستا با شهروندان انگلیسی داشت، با اعتراض آرایشگری به نام ربکا استاک مواجه شد که می گفت: "ما فریب این شیادان را خوردیم. من همیشه به این گونه افراد کمک کرده ام چون فکر می کردم واقعا محتاج هستند ولی الان حس حماقت دارم و می دانم که در آمد آن ها از من خیلی بیشتر است. "

نظر شما