شناسهٔ خبر: 109595 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

پناهنده سوری که لگد خورد که بود؟+عکس

پناهنده سوری تعداد کمی از رسانه‌ها به هویت این مرد که به همراه پسرش بر روی زمین پرتاب شده اشاره کرده اند. "أسامة عبد المحسن الغضب" یکی از معتبر ترین مربی‌های فوتبال سوریه است.

به گزارش «نماینده»، تصاویر رفتار خشونت آمیز خبرنگار تلویزیون مجارستان با مهاجرانی که قصد عبور ازمرز این کشور را داشتند، واکنش های زیادی را درجامعه جهانی برانگیخت، خبرنگار مجاری درحالی که دوربینی بر شانه دارد، با پشت پا زدن برای مردی که کودکی درآغوش دارد، باعث پرتاپ شدن آنها بر روی زمین می شود، درتصویر دیگری این خبرنگار را درحال لگد زدن به دختر کوچکی می بینیم.

 

با این حال تعداد کمی از رسانه ها به هویت این مرد که به همراه پسرش بر روی زمین پرتاب شده اشاره کرده اند. "أسامة عبد المحسن الغضب" یکی از معتبر ترین مربی‌های فوتبال سوریه است.

 

اسامه  از ترس از دست دادن جان خود و خانواده‌اش از سوریه فرار کرده است. وی مربی و مسئول سابق تیمی از باشگاه فوتبالی "الفتوة" تابع استان " دیر الزور" سوریه است.   با اشغال استان دیر الزور از سوی گروه‌های تروریستی داعش، این مرد مجبور شد که کشور خود را رها کند و به مکان امن دیگری فرار کند. وی که همیشه عادت داشت پسرش را همراه خود برای ورزش به باشگاه‌های مختلف همراهی کند؛ این بار مجبور شد تا او را در سفر خطرناک در مسیر آب‌های خطرناک مدیترانه همراهی کند.

 

 روزنامه لوپوان نوشت: تصاویر و فیلم‌های رفتار خشونت بار این خبرنگار با پناهجویان درمانده و خسته تحت عنوان «دیوار ننگ» توسط یک صفحه فیس بوک، به سرعت درشبکه های اینترنتی پخش شد وتا این لحظه حمایت بیش از ۱۶، ۰۰۰ نفر از کاربران اینترنتی درجهان را دریافت کرد. مجارستان درهفته های اخیر با ورود ده ها هزار پناهجوی سوری درخط مقدم بحران مهاجران قرار دارد.

پناهنده سوری

"پترا لاسزلو، " این خبرنگار زن مجارستانی درنامه ای که در یکی از روزنامه های این کشور منتشرشد، از رفتارش عذرخواهی کرد. گفتنی است پس از انتشار عکس و فیلم این حادثه، خبرنگار مجاری از کار اخراج شد.
 
پترالاسزو درنامه خود مدعی شده است رفتار او در شرایط بهم ریخته و آشفته مرز، طبیعی بوده و او از ترس اینکه به او حمله شود این عمل را انجام داده است. او همچنین از افرادی که در شبکه های اجتماعی وی را سرزنش کرده بودند، انتقاد کرد! پلیس پس از این حادثه، او را بازداشت و از وی بازجویی کرد؛ اما او بدون هیچ اتهامی آزاد شد.



پناهنده سوری

آوارگان سوری

پیتر پوکائر مدیر دیده بان حقوق بشر گفت: مقامات مجارستان به علت هولناک بودن اوضاع اردوگاه های مهاجران به رسانه ها اجازه نمی‌دهند وارد این اردوگاه‌ها شوند.

وی افزود: در حالی هزاران مهاجر در این اردوگاه‌ها نگهداری می شوند که در آنها غذا، آب و دارو برای مهاجران تامین نمی شود و مسئولان مجارستانی با پناهجویان مانند حیوان برخورد می کنند.

آوارگان سوری

نظر شما