شناسهٔ خبر: 109437 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

منبع جدیدی برای تأمین آب تهران نداریم

آب43 معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: اگر در روند مصرف بی رویه آب بازنگری نکنیم، خیلی زودتر از آنچه فکر می کنیم با مشکلات پیچیده تری در بخش آب مواجه خواهیم شد.

به گزارش «نماینده»، رحیم میدانی اظهار داشت: در طی سالیان گذشته برای تأمین آب تهران هر آنچه می توانستیم از ظرفیت حوضه های آبریز استفاده کرده ایم و منبع جدیدی برای تأمین آب تهران نداریم.

وی افزود: با احداث سدهای کرج، لتیان، لار، ماملو و طالقان، هر آنچه ظرفیت مهار آبهای سطحی در استان تهران و اطراف آن وجود داشت را انجام داده ایم و منابع سطحی جدیدی در این منطقه وجود ندارد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: انتقال آب از حوضه آبریز دیگری به تهران نیز تقریبا نشدنی است و ظرفیت منابع زیرزمینی نیز جوابگوی افزایش برداشت ها نیست.

میدانی با بیان "جز اصلاح الگوی مصرف راهی برای مدیریت آبی استان تهران در سالهای آتی نداریم"، گفت: طرح هایی با هدف متعادل سازی کمی و کیفی مصرف آب شرب در سطح استان تهران در دست اجرا است اما منابع آبی جدیدی برای افزایش ظرفیت تولید آب وجود ندارد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: می توان با مدیریت صحیح مصرف، با همین میزان آبی که برای استان تهران در اختیار داریم، سالهای آتی را نیز بدون چالش و تنش سپری کنیم اما اگر در روند مصرف بی رویه آب بازنگری نکنیم، خیلی زودتر از آنچه فکر می کنیم با مشکلات پیچیده تری در بخش آب مواجه خواهیم شد.

نظر شما