شناسهٔ خبر: 109424 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

نامه‎نگاری تعاونی‌ها با جهانگیری

روحانی جهانگیری431 یک مقام مسئول در بخش تعاون از نامه‌نگاری بنیاد تعاون استان تهران با معاون اول رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی اولین مجتمع آموزش تعاون در کشور از پیش دبستانی تا دبیرستان هستیم.

به گزارش «نماینده»، امید شنعه در یک نشست خبری با اشاره به اینکه ایجاد بازار عرضه کالاها و خدمات ایرانی در دستور کار قرار دارد گفت: با راه اندازی یک بازار عرضه مستقیم کالا در پارک ارم، بزودی بازار دوم نیز در فرهنگسرای خاوران آغاز به کار می کند، ضمن اینکه قرار است ۴ بازار دیگر نیز در نیمه دوم سال برگزار شود.

مدیرعامل بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران اظهارداشت: بنیاد قرار است در بخش عرضه مستقیم محصولاتی مانند پوشاک، کیف و کفش، لوازم التحریر، صنایع دستی، مبلمان، بازار عرضه نیازهای ماه محرم و... و. فعالیت داشته باشد. در تمامی این نمایشگاه ها تنها کالا و تولیدات ایرانی عرضه خواهد شد.

شنعه ادامه داد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی، نامه ای به معاون اول رئیس جمهور نوشته و اعلام کردیم که آمادگی داریم در قالب ستاد اقتصاد مقاومتی که توسط معاون اول اداره خواهد شد، همکاری کنیم که این موضوع با استقبال آقای جهانگیری نیز مواجه شده است.

این مقام مسئول در بخش تعاون با اشاره به اینکه در حال حاضر اصناف مجوزی برای برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا ندارند ادامه داد: اخیرا یک برند تعاونی در شرق تهران به دلیل عرضه محصولات با قیمت پایین، به تعزیرات فراخوانده شد. به صورت کلی بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون به دنبال حمایت مستقیم از تولیدکنندگان و فروشندگان کم سرمایه است.

وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ کارآفرینی تفاهم نامه هایی نیز با سازمان فنی و حرفه ای داریم که می خواهیم موضوع آموزش ها در بازار کار حرفه محور شده و تجاری سازی شوند. افرادی که می خواهند در عرصه کارآفرینی فعالیت کنند باید دارای برخی ویژگی ها از جمله صاحب ایده جدید، قابلیت ریسک پذیری، قدرت تصمیم گیری و اندکی سرمایه باشند که البته پول در این بخش بیشتر از ۳۰ درصد نمی تواند تاثیرگذار باشد.

شنعه تاکید کرد: پیشنهادی به آموزش و پرورش تهران دادیم که در صورت نهایی شدن، اولین مجتمع آموزش تعاون در کشور راه اندازی خواهد شد. این مجموعه به دنبال این است که در زمینه تقویت فرهنگ تعاون و کارآفرینی و کار گروهی فعالیت کند. در حال حاضر، اتاق فکر این پیشنهاد تشکیل شده و در حال کار است.

نظر شما