شناسهٔ خبر: 109421 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب در مازندران ضروری است

سیدهادی حسینی 43 سیدهادی حسینی در دیدار با مدیر و کارکنان امور آبفای شهری جویبار با اشاره به اینکه آب‌رسانی امری دشوار و پرمسئولیت است، اظهار کرد: به‌دلیل بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در شهرهای مازندران ضروری است.

به گزارش «نماینده» سیدهادی حسینی​ بر اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب تاکید کرد و خواستار پیگیری‌های لازم در این زمینه شد.

مدیر امور آبفای شهری جویبار نیز در ادامه این نشست، با بیان اینکه شهرستان جویبار دارای ۴۰ هزار نفر و شهر کوهی‌خیل ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت است، گفت: ۵ هزار نفر از جمعیت روستایی نیز تحت پوشش این امور قرار دارد.

ابراهیم صالحی، با اشاره به اینکه شهرستان جویبار دارای ۱۱ هزار مشترک و ۱۶ هزار اشتراک آحاد است، بیان کرد: در این شهرستان ۱۳۶ کیلومتر طول شبکه آب‌رسانی و ۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که ۱۳ هزار نفر از طرح جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه در مدول اول تصفیه‌خانه جویبار ظرفیت جمع‌آوری و تصفیه ۵ هزار و ۲۵۰ متر مکعب فاضلاب در روز را دارد، اظهار کرد: در حال حاضر ۳ هزار مترمکعب در روز فاضلاب وارد تصفیه‌خانه این شهر می‌شود.

مدیر امور آبفای شهری جویبار ادامه داد: در افق طرح این تصفیه‌خانه در مدول اول جمعیت ۷۰ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

در پایان این نشست حسینی نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه‌شمالی در مجلس شورای اسلامی از روند فعالیت‌های کارکنان امور آبفای شهری جویبار بازدید و از تلاش این مجموعه به‌ویژه در ایام تعطیل و پیک مصرف قدردانی کرد.

نظر شما