شناسهٔ خبر: 109367 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لاریجانی: شرایط غیرانسانیِ پناهجویان سوری، محصول سیاست‌های غرب است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: باید توجه کنیم که شرایط غیرانسانیِ امروز پناهجویان سوری، محصول سیاست‌های سبوعانه‌ای است که غربی‌ها برای دستیابی به اهداف شوم خودشان آنها را پی گرفته اند.

به گزارش «نماینده»، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در حاشیه دومین دور گفتگوهای حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا که صبح امروز(شنبه) برگزار شد، باحضور در جمع خبرنگاران درخصوص وضعیت پناهندگان سوری اظهار داشت: متاسفانه کشورهایی که خودشان مسئول گسترش تروریسم در منطقه هستند، امروز از موضوع پناهجویان سوری سوءاستفاده و اهداف قبلی خود را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می‌گویند مسئله پناهجویان سوری به خاطر حضور بشار اسد در قدرت است، درحالیکه همه می‌دانند هجوم پناهندگان به اروپا به خاطر شبکه عظیم تروریستی در سوریه است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، وضعیت پناه‌جویان سوری در اروپا را غم‌انگیز خواند و تصریح کرد: باید توجه کنیم که شرایط غیرانسانیِ امروز پناهجویان سوری، محصول سیاست‌های سبوعانه‌ای است که غربی‌ها برای دستیابی به اهداف شوم خودشان آنها را پی گرفته اند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به نشست امروز با مسئولان قضایی ایتالیایی و همچنین تلاشهای دو کشور برای تحقق عدالت کیفری اظهار داشت: این دومین نشستی است که بین مسئولان قضایی دو کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ابتکار شکل‌گیری این جلسات از سوی پروفسور بسیونی مطرح شده که از دانشمندان معروف این فن و صاحبنظر است.

لاریجانی افزود: اساس مباحث این است که ما تجربه خودمان در بنای یک نظام سیاسی- مدنی براساس عقلانیت اسلامی را با تجربه‌ غرب و همچنین تفکر سکولار- لیبرال مقایسه می‌کنیم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه خاطرنشان کرد: منطق جمهوری اسلامی ایران تعامل معنادار است.

وی همچنین اظهار کرد: محورهای برگزاری این نشست، بررسی نحوه چگونگی رعایت موازین حقوق بشر در حوزه قوانین کیفری و همچنین مسائل مربوط به حقوق با تجربه متخصصین ایتالیایی در نظام قضایی است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اظهار داشت: من از پروفسور بسیونی تشکر می‌کنم که مبنای یک گفتگوی معنادار محتوایی و به دور از سوءظن را پایه‌ریزی کرده‌ که قطعا مدلی برای تعامل آینده بین فرهنگ‌های مختلف خواهد بود.

نظر شما