شناسهٔ خبر: 109307 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

گزارش از تاخیرهای ۴ روز در واریز یارانه نقدی:

یارانه نقدی امروز واریز نمی‌شود؟

یارانه 43 یارانه نقدی باید امروز(شنبه) ۲۱ شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود اما گویا یارانه همچون ماه های گذشته با تاخیر واریز خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، پنجاه و پنجمین یارانه نقدی (شهریور ماه) طبق روال عادی باید امروز بیست و یکم پرداخت می شد اما تاکنون سازمان هدفمندی یارانه ها هیچ اطلاع رسانی و زمان دقیقی برای پرداخت یارانه نقدی همچون ماه های گذشته اعلام نکرده است.
با پرداخت پنجاه و پنجمین یارانه نقدی حدود ۱۹۴هزار میلیارد تومان یارانه نقدی، بین ۷۶ میلیون ایرانی توزیع می شود. این در حالی است که دولت در بودجه سال ۹۴ نیز ۴۸ هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها برای پرداخت وجه نقد در نظر گرفته است.
«پنجاه و چهارمین» مرحله یارانه نقدی مربوط به مردادماه سالجاری همانند ماه های گذشته به ازای هر نفر ۴۵۵۰۰۰ ریال ساعت ۲۴دوشنبه مورخ ۲۶ تیرماه با ۴ روز تاخیر به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد، گویا این تاخیر همچنان ادامه دارد.
حذف دو میلیون نفر و آزاد شدن ۱۱ هزار میلیارد ریال
تاکنون دولت ۲ میلیون نفر را از لیست حذف یارانه نقدی حذف کرده است که ۱۱ هزار میلیارد ریال از منابع حاصل از آن آزاد شده است. اگر دولت ۳.۵ میلیون نفر را از لیست یارانه حذف کند ۱۹ هزار میلیارد ریال آزاد خواهد شد و حذف ۱۰ میلیون نفر نیز ۵۴ هزار میلیارد ریال آزاد می شود.
البته قصد و مقصد نهایی دولت در حذف یارانه بگیران جمعیت ۶ میلیون نفر است که منابع قابل توجهی از این حذف آزاد خواهد شد، ناگفته نماند تاخیر در واریز یارانه نقدی از ابتدای سال تاکنون به طور میانگین ۴ تا ۵ روز بوده است که تقریبا تاخیر در واریز یارانه ها به یک ماه نزدیک شده است، اکنون این پرسش نیز مطرح است که با تاخیر یک ماه در واریز یارانه چه مقدار منابع و درآمد به جیب دولت می رود.

نظر شما