شناسهٔ خبر: 109298 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فضاسازی علیه کمیسیون برجام فرار رو به جلو است

حقیقت پور// نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، با بیان اینکه فضاسازی های صورت گرفته علیه این کمیسیون نوعی فرار رو به جلو است، گفت: عده ای در مقابل نظر صریح رهبری درباره نقش مجلس مقاومت می کنند.

به گزارش «نماینده» منصور حقیقت پور در واکنش به تخریب مداوم کمیسیون ویژه برجام و جلسات آن از سوی رسانه های اصلاح طلب به بهانه سیاسی بودن این کمیسیون اظهار داشت: این حرف مغرضانه است و مگر خود این جریان ها تفکر سیاسی ندارند و بر مبنای همین تفکر به مجلس حمله نمی کنند!؟.

وی تصریح کرد: مسئله اصلی برای ما این است که در قضاوت و بررسی خود، این گرایش ها را کنار بگذاریم و بر پایه مبانی نظام یعنی منویات مقام معظم رهبری، اصول قانون اساسی و قوانین بالادستی و نیز عزت ملی تصمیم بگیریم.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با تاکید بر اینکه مبانی نظام شوخی بردار نیست، عنوان کرد: فرقی نمی کند که موضوع مربوط به کدام جناح سیاسی باشد؛ هر جناحی که باشد باید به دنبال رعایت قانون اساسی، خط مشی ترسیم شده از طرف رهبری و تامین عزت ملی باشد.

حقیقت پور اظهار داشت: این نوع فضاسازی ها علیه کمیسیون ویژه برجام نوعی فرار رو به جلو است؛ آقایان در یک بوته راستی آزمایی قرار گرفته اند، اما برخی ها پس از نظر شفاف مقام معظم رهبری که تاکید کردند مجلس از بررسی برجام کنار گذاشته نشود در مقابل این نظر مقاومت می کنند و هرکس که در این رابطه یعنی نقش مجلس مقاومت کند، خلاف نظر رهبری عمل کرده است؛ چون ایشان شفاف سخن گفته اند.

به تمام مدعوین کمیسیون برجام احترام می گذاریم

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس به هیچ عنوان نباید از گردونه بررسی برجام حذف شود گفت: تلاش برای حذف مجلس از این گردونه، گاهی با نیاوردن لایحه برجام و گاهی با تخطئه کمیسیون برجام انجام می شود؛ این رفتارها درست نیست و باید اجازه دهند که مجلس وظیفه قانونی خود را انجام دهد و اشکالی هم ندارد که گرایش های سیاسی مختلف در این کمیسیون باشند، مگر در خود دولت گرایش سیاسی حاکم نیست؟.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس تاکید کرد: این کمیسیون باید به یک جمع بندی حکیمانه و منطقی برسد و خودش نیز قضاوت نهایی خواهد کرد، بلکه گزارش خود را به صحن مجلس ارائه می دهد تا در آنجا نمایندگان مردم تصمیم بگیرند.

حقیقت پور خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد مجلس را سر این ماجرا تخطئه کنند، پس فردا هم سر بررسی لایحه برنامه ششم توسعه یا بودجه ۹۵ دوباره باید مجلس را تخطئه کنند و بگویند که گرایش سیاسی در مجلس حاکم است.

وی اضافه کرد: در داخل کمیسیون نیز گفته ایم و تذکر داده ایم که قرار است ما ارزیابی بیطرفانه و واقع بینانه داشته باشیم، بنابراین از قضاوت های جناحی خودداری شود.

نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با تاکید بر اینکه ما به تمام مدعوین کمیسیون احترام می گذاریم اظهار داشت: مدعوین کمیسیون هم امروز امین نظام هستند و مسئولیت دارند و هم در گذشته مسئولیت کار را برعهده داشته اند و لازم است حرف همه آنها شنیده شده و سپس قضاوت شود.

نظرات مخاطبان 0 3

  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۷ ۲۱:۲۸ 0 1

    اعضای محترم کمیسیون بررسی برجام اگر بشنوید توصیه میکنم:ازروی گزارشتان کپی تهیه کنید -حتما کپی بگیرید-وبرابر اصل کنید بعد در اختیار ارذشیر خان لاریجانی بگذارید.خلاصه هم نکنید. کامل بنویسید.واز هیئت رییسه بخواهید انرا تعدیل نکنند.بعد کپیها را قبل از تعدیل شدن توسط هیئت رییسه رسانه ای کنید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۷ ۰۴:۲۵ 0 1

    دولت -مجلس ومردم را از برجام وقتی کنار گذاشت که امریکاییها راجع به جزییات مذاکرات ظریف ودارودسته اش با 5+1 حقیقت را میگفتند (فکت شیت)میدادند واینها به مردم ومجلس وبقیه دروغ میگفتند.از ان موقع تا کنون مچلس چه کرد ؟ وقتی که ظریف ومعاونش در مجلس اعلام کرد تحریمها لغو میشوند ولی تعلیق بود نه لغو.مجلس چه کرد؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۱ ۰۰:۵۱ 0 0

    اگر کسی به مبانی نظام اعتقاد دارد دروغ نمیگوید مجلس را دور نمیزند وشورای نگهبان را غیرضرور نمیداند.وروی کلام رهبری غیراز اطاعت کاری نمیکند.وبا امریکا عادیسازی روابط نمیکندواتفاقا با شیطان دست نمیدهد.ومملکت را برای توافق با امریکا ول نمیکند.  ومجلس اگر به نظام اعتقاد داردچنین کسی را که به مبانی نظام اعتقاد ندارد را از پستهای مهم خلع میکند.
                                

نظر شما