شناسهٔ خبر: 109288 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

متهم کردن کمیسیون ویژه به برخورد سیاسی تلاش برای دوقطبی کردن جامعه است

سیدحسین نقوی حسینی// سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام تخریب و تضعیف کمیسیون برجام به معنای تخریب و تضعیف کل مجلس است، گفت: ما مردم را غریبه نمی‌دانیم و معتقدیم مردم حق دارند درباره توافقی که با آینده کشورشان عجین است، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعضای کمیسیون برجام منتخبان نمایندگان مجلس هستند، گفت: تخریب و تضعیف کمیسیون برجام به معنای تخریب و تضعیف کل مجلس است.

وی با بیان اینکه کسانی که دم از دموکراسی و قانون‌مداری می‌زنند باید از جایگاه مجلس شورای اسلامی حراست کنند، تاکید کرد: شکل و ترکیب کمیسیون برجام با رای کلیه نمایندگان مجلس بوده است و اعضای کمیسیون برجام نیز تصمیم دارند، تمام ابعاد برجام را به صورت دقیق بررسی و گزارش آنرا به مردم بدهند لذا نمی‌دانیم چرا برخی از بررسی تمام ابعاد برجام نگران‌ هستند.

نقوی، پخش جلسات برجام از سیما را تدبیر رسانه ملی دانست و گفت: ما مردم را غریبه نمی‌دانیم و معتقدیم مردم حق دارند درباره توافقی که با آینده کشورشان عجین است، اطلاعات و آگاهی لازم را داشته باشند لذا برخی که شعار دانستن حق مردم را می‌دادند از دانستن مردم آشفته نشود. ما همانطور که پیش‌تر گفته بودیم تیم مذاکره کننده هسته‌ای را مورد اعتماد رهبری، مردم و مجلس می‌دانیم اما در عین در دفاع از حقوق مردم صریح عمل می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با بیان اینکه اعضای کمیسیون ویژه، برجام را با نگاه‌های سیاسی بررسی نمی کنند، تصریح کرد: کسانی که کمیسیون ویژه را متهم به برخورد سیاسی می‌کنند، اولاً انصاف را رعایت نمی‌کنند و ثانیا اینکه این اتهامشان، تلاش برای ۲ قطبی کردن جامعه است.

وی در واکنش به انتقاد برخی از حضور چندنماینده مجلس در جلسات کمیسیون برجام، گفت: طبق آئین‌نامه حضور تمام نمایندگان مجلس در جلسات کمیسیون ویژه بلامانع است؛ تمام نمایندگان می‌‌توانند در جلسات حضور داشته باشند و اظهار نظر کنند و حتی حق رای ندارند؛ گلایه ما از کسانی که از حضور برخی نمایندگان در جلسات برجام انتقاد می‌کنند، این است که چرا خودشان در جلسات شرکت نمی کنند؟ اگر می‌گویند با حضور فلان و فلان نماینده در جلسات برجام، کمیسیون جهت گیری پیدا می‌کنند خب، همین نمایندگان می‌توانند برای اظهارنظر به کمیسیون برجام تشریف بیاورند و ما همین جا از همه نمایندگان محترم برای حضور در جلسات برجام دعوت می‌کنیم.

نقوی در پایان در پاسخ به سؤالی درباره اینکه گفته می‌شود، احتمال دارد برای بررسی ابعاد دیگر برجام، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق و حسن روحانی رئیس‌جمهور فعلی نیز به کمیسیون ویژه دعوت شوند، گفت: این بحث غیرواقعی است و اصلا چنین موضوعی که آقای دکتر احمدی‌نژاد و آقای دکتر روحانی برای کمیسیون ویژه دعوت شوند، مطرح نشده است.

نظر شما