شناسهٔ خبر: 109203 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رهبر حزب‌الله عراق در جمع خبرنگاران:

اندیشه «ولایت فقیه»معادلات غرب را برهم زد

رهبر حزب‌الله عراق گفت: ولایت فقیه با اندیشه‌ای که در جهان گسترانید توانست تمامی معادلات کشورهای غربی را بر هم زند.

به گزارش «نماینده» هاشم الحیدری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه بر این باورند اگر کمک‌های ایران به جنبش مقاومت عراق نبود قطعاً این مقاومت تاکنون دوام نمی‌آورد.

وی با اشاره به تعهدات ایالات متحده آمریکا به دفاع از حاکمیت عراق گفت: ایران برخلاف ادعای ایالات متحده آمریکا مبنی بر دفاع از حاکمیت عراق تنها کشوری بود که در جهان به کمک و یاری عراق شتافت.

رهبر حزب‌الله عراق با تأکید بر اینکه نگاه ایران هیچگاه قومی و ملیتی نبوده است، عنوان کرد: اگر ایران نگاهی قومیتی به کشورهای منطقه داشت قطعاً خود را وارد مسائل منطقه‌ای نمی‌کرد.

الحیدری تصریح کرد: تبعاً مراجع تقلید محترم و مقدس هستند اما ولایت فقیه با اندیشه‌ای که در جهان گسترانید توانست تمامی معادلات کشورهای غربی را بر هم زند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون عراق اوضاع پیچیده و سختی را پشت سر می‌گذارد، گفت: پس از راهپیمایی‌های مطالبه‌گرانه مردم برای انجام اصلاحات ما شاهد ایجاد زمینه‌هایی برای انجام یک اصلاحات خوب سیاسی در عراق هستیم.

رهبر حزب‌الله عراق افزود: می‌دانیم که اصلاحات در مبارزه با فساد و بوجود آمدن خدمات برای مردم باشد اما این موضوع قطعاً نباید ما را از هدف اصلی خود که دفاع و مقاومت است دور کند.

الحیدری با تأکید بر اینکه اصلاحات نیازمند یک عزم جدی است، بیان داشت: جلوگیری از دخالت‌های آمریکا در مسائل سیاسی عراق یکی از مهمترین اهداف اصلاحات است.

نظر شما