شناسهٔ خبر: 109195 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

با تایید آمریکا،اروپا و لابی صهیونیستی

قطر ماهانه ۲۰ میلیون دلار به شاخه القاعده سوریه اهدا می‌کند

رژیم حاکم بر قطر که همچنان به حمایت از تروریسم تکفیری در منطقه ادامه می‌دهد، به طور خاص هر ماه، ۲۰ میلیون دلار به جبهه تروریستی النصره شاخه شبکه القاعده در سوریه کمک می‌کند.

به گزارش «نماینده» پایگاه خبری المسله فاش کرد رژیم قطر هر ماه به جهبه تروریستی النصره با هدف تحقق آرزوی این رژیم یعنی سرنگونی نظام سوریه کمک می‌کند.

این پایگاه به نقل از منابع خود نوشت قطر همچنان به حمایت مالی از جبهه النصره و گروه‌های تروریستی دیگر همچون جیش الاسلام و احرارالشام به میزان ۲۰ میلیون دلار در ماه ادامه می‌دهد. دوحه همچنین هر ماه ۱۰ میلیون دلار به گروه‌های مسلح در لبنان کمک می‌کند و به زعم خود آن را تنها راه برای سرنگونی نظام سوریه می‌داند.

این منابع افزودند در آمریکا و اروپا، بحث‌هایی درباره پول‌هایی که قطر به تروریست‌ها می‌دهد، مطرح است، اما سازمان‌‌های اطلاعاتی اروپایی و آمریکا(سیا) با پرداخت پول از سوی قطر به جبهه تروریستی النصره موافق هستند و این نشان می‌دهد که لابی صهیونیستی با پرداخت این پول‌ها موافق است و این لابی است که مانع هرگونه انتقادی از سوی رسانه‌ها علیه قطر می‌شود.

به گفته این منابع، اختلافی میان آمریکا و اروپا در این زمینه(حمایت مالی رژیم قطر از تروریست‌های تکفیری) به وجود آمده است و قطر موضع خود را اعلام و خطاب به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها گفته است "مگر شما خواهان سرنگونی اسد و کنار زدن وی از قدرت نیستید، این راه(پرداخت پول به تروریست‌ها) تنها راه است تا شما نظام سوریه را سرنگون کنید".

نظر شما