شناسهٔ خبر: 109186 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس مطرح کرد

سازمان تأمین اجتماعی‌ حیاط خلوت گروهی خاص شده /‌ در این سازمان روابط بر ضوابط حاکم است

میرگلوبیات43 نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سیستم کند و لاک پشتی در تأمین اجتماعی وجود دارد که سازمان را به حیاط خلوت عده‌ای یا گروهی تبدیل کرده است.

به گزارش «نماینده» شهلا میرگلو بیات ظهر امروز در گردهمایی مسئولان کمیته‌های بیمه و درمان خانه کارگر کشور که در تالار تاج محل ساوه با حضور برخی مسئولان محلی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: هم‌اکنون تخت‌های بیمارستان تأمین اجتماعی ساوه از ۱۰۰ به ۱۳۳ تخت افزایش یافته و شعبه دوم تأمین اجتماعی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: نیروهای این بیمارستان باید از بین افراد بومی انتخاب شوند، در غیر این صورت بکارگیری نیروهای غیر‌بومی مشکلاتی را برای واحد ایجاد می‌کند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با اشاره به وجود ۵۰ هزار بیمه شده تأمین اجتماعی، بیان کرد: برای ارتقای خدمات‌دهی در درمانگاه تأمین اجتماعی ساوه باید آن را شبانه‌روزی کرد که در چارت سازمانی تأیید شده و در شرف انجام است.

میرگلو بیات ادامه داد: یک سیستم کند و لاک‌پشتی در تأمین اجتماعی وجود دارد که سازمان را به حیات خلوت عده‌ای یا گروهی تبدیل کرده است.

وی افزود: حرکت این سازمان با یک سیستم کند لاک‌پشتی شایسته نیست و این مجموعه باید از یک پویایی و نشاط اجتماعی در وظایف محوله برخوردار باشد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی برطرف کردن مشکلات تأمین اجتماعی کارگران، بازنشستگان و مستمری‌‌بگیران را مهم‌ترین وظیفه‌ای دانست که بر دوش این سازمان است و تصریح کرد: اصلی‌ترین مشکل موجود در این سازمان عدم اجرای صحیح قوانین است و قوانین نوشته شده و مصوب شده توسط مجلس به خوبی اجرا نمی‌شود.

میرگلو بیات با بیان اینکه مجلس در رأس همه امور است، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به تنهایی قادر به تصمیم‌گیری و حل مشکلات سازمان تأمین اجتماعی نیست.

به گفته وی بدهی‌هایی که سازمان تأمین اجتماعی به وزارت بهداشت و مطالباتی که از دولت دارد، در سایه روابطی که بدون برنامه‌ریزی زمینه عدم صحیح اجرای قوانین را فراهم می‌کند می‌تواند عاملی برای تبدیل شدن این سازمان به یک سازمان ورشکسته شود.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی مدعی حمایت از حقوق کارگران است، اظهار کرد: نباید برای حل مشکلات جامعه کارگری مشکلات را به گردن یکدیگر بیندازید.

نماینده مردم ساوه و زرندیه با اشاره به عدم اجرای کامل قوانین برنامه پنجم گفت: در حالی به استقبال برنامه ششم توسعه می‌رویم که در اجرای برخی از برنامه‌های پنجم در حوزه تأمین اجتماعی و قوانین بیمه‌ای کوتاهی شده است.

وی تصریح کرد: یکپارچه کردن بیمه‌ها از قوانین برنامه پنجم بود که نه تنها اقدامی در این خصوص صورت نگرفت، بلکه بیمه‌های تکمیلی هم‌اکنون به صورت قارچ‌گونه رشد کرده‌اند و هیچ دردی از مردم درمان نمی‌کنند.

میرگلو بیات با بیان اینکه باید بیمه‌ها یکپارچه شوند تا هدف برنامه پنجم در این حوزه محقق شود، افزود: سازمان تأمین اجتماعی باید سلامت محور باشد تا درمان محور، تا بتوان در حوزه پیشگیری که مقدم بر درمان است و در قانون پنجم آمده به خوبی عمل کرد.

وی با انتقاد از عملکرد منفی حوزه درمان در خصوص اجرای طرح پزشک خانواده اظهار کرد: طرح پزشک خانواده از برنامه‌های پنجم توسعه بود که برای اجرایی شدن آن باید کار زیربنایی و ساختاری صورت گیرد.

به گفته وی ایجاد و راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی در ساوه و درمانگاه تأمین اجتماعی در زرندیه باید از اولویت‌های این سازمان باشد و امیدواریم این دو مهم تا پایان سال ۹۴ تحقق یابد.

نظر شما