شناسهٔ خبر: 109181 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس مطرح کرد

ردپای واسطه‌ها در قرارداد با شرکت‌های خارجی/تولیدکنندگان از ورود هیئت‌های سرمایه‌گذاری نگرانند

فولادگر/2 رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس با اشاره به نگرانی تولیدکنندگان از ورود هیئت‌های سرمایه‌گذاری خارجی به کشور گفت: برخی واسطه‌های سودجو اطراف مسئولان حلقه زده و و با شرکت‌های خارجی قرارداد بسته‌اند.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر ظهر امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان رضوی که با حضور رئیس و اعضای کمیسیون صنایع و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: شرایط فعلی اقتصاد کشور در شرایط حساس و شکننده‌ای به سر می‌برد که یکی از دلایل این مسئله وجود تحریم‌ از سال‎‌های گذشته بوده است.

رئیس کمیسیون اصل ۴۴ مجلس افزود: امروز که در دوره گذر از تحریم و پساتحریم به سر می‌بریم حساسیت‌ مسائل اقتصادی همچنان بالا است.

وی مهم‌ترین اقدام در پساتحریم را حمایت از تولید عنوان کرد و گفت: نگرانی عمده تولیدکنندگان این است که در شرایط پساتحریم شرکت‌های خارجی و هیئت‌های بلندپایه برای سرمایه‌گذاری به کشور ما آمده و بازار برای ورود اجناس خارجی مهیا می‌شود.

فولادگر با اشاره به اینکه در دوران تحریم ما از اقتصاد شکننده به اقتصاد مقاومتی رسیدیم، خاطرنشان کرد: امروز که دوران پساتحریم است ما باید با تکیه بر همان توان داخلی و اتکا بر خود در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تولید داخلی حمایت نشود ما به راحتی بازار را در اختیار افراد خارجی قرار می‌دهیم.

وی به مسئله واسطه‌گری اشاره و بیان کرد: برخی واسطه‌های سودجو اطراف مسئولان حلقه زده و خبرهایی نیز به دست ما رسیده است که این افراد جلو رفته و با شرکت‌های خارجی قرارداد بسته‌اند.

فولادگر در پایان تأکید کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید از خام‌فروشی جلوگیری شود تا بتوان تورم را مهار کرد و افراد را از بیکاری نجات داد.

نظر شما