شناسهٔ خبر: 109105 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مالیه اسلامی عامل توسعه اقتصاد پایدار و سالم است

مالیه اسلامی43 یک کارشناس مالیه اسلامی در نشست بررسی مالیه اسلامی در اقتصاد جهان در ترکیه گفت: قوانین اسلامی در ترویج توسعه اقتصادی پایدار برای تضمین مشارکت گروه‌های مختلف در جامعه و ایجاد یک بخش سالم مالی نقش مهمی دارد.

به گزارش «نماینده»، کارشناسان از سراسر جهان در استامبول گرد هم جمع شدند تا در مورد نقش مالیه اسلامی در اقتصاد جهان به بحث و تبادل نظر بپردازند.

نخستین نشست سالانه مالیه اسلامی توسط گروه مرکز توسعه جهانی مالیه اسلامی در بانک جهانی با همکاری بورس استامبول، بانک توسعه اسلامی، موسسه تحقیقات و آموزش اسلامی و گروه  گایدنس فایننشال سازمان یافته است. کارشناسان مالی از سراسر جهان در این نشست شرکت کردند.

گلوریا گرندولینی مدیر ارشد این گروه گفت: قوانین اسلامی در ترویج توسعه اقتصادی پایدار برای تضمین مشارکت گروه‌های مختلف در جامعه و ایجاد یک بخش سالم مالی نقش مهمی دارد.

سودت ییلماز معاوم نخست‌وزیر ترکیه گفت: «جهان به میزان کافی سرمایه‌گذاری نمی‌کند. پول و دارایی در جهان موجود است به غیر از این نمی‌توان گفت. پولی که قبلا وجود داشته تبخیر و ناپدید نشده است. این پول باید جمع شود و به سمت سرمایه‌گذاری بسیج شود.»

نظر شما