شناسهٔ خبر: 109043 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

زاهدی مطرح کرد

دلخوری مجلس درباره پرونده بورسیه‌ها؛ فرهادی شخصا پیگیری کند

محمدمهدی زاهدی431 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه وزیر علوم شخصا پرونده بورسیه‌ها را پیگیری کند گفت: از عملکرد وزارت علوم در اجرا نشدن مصوبات پرونده بورسیه‌ها دلخوریم.

به گزارش «نماینده» محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره وضعیت دانشجویان بورسیه، گفت: ما از وزارت علوم و مسئولان این وزارتخانه انتظار داشتیم به حرف‌ها و سخنان خود عمل کنند.

وی افزود: در آخرین گزارشی که وزیر علوم درباره بورسیه‌ها به رسانه‌ها ارائه داد، اعلام کرد تنها ۳۸ دانشجوی بورسیه واجد شرایط دریافت بورس نبودند و این به این معنی است که مابقی دانشجویان که نزدیک به سه هزار و هفتصد نفر هستند مشکلی برای دریافت بورس ندارند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به مراجعات دانشجویان بورسیه به نمایندگان مجلس، تصریح کرد: طیف مراجعه‌کننده به ما بسیار زیاد است. این موضوع گویای این است که ممکن است مصوباتی که وزارت علوم بر روی کاغذ داشته و ابلاغ کردند عملیاتی نشده باشد.

زاهدی تصریح کرد: از عملکرد وزارت علوم در اجرا شدن این مصوبات دلخوریم. امیدواریم آقای دکتر فرهادی شخصا وقت گذاشته و موضوع را پیگیری و بررسی کند که آیا دستوراتی که ابلاغ کردند، عملیاتی شده یا نه؟

وی درباره ارجاع این پرونده به قوه قضائیه اضافه کرد: کمیسیون اصل ۹۰ اگر تشخیص دهد حتما این کار را انجام خواهد داد.

 

نظر شما