شناسهٔ خبر: 109033 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انفجار در اینستاگرام بعیدی نژاد+عکس

بعیدی نژاد 43 بعیدی نژاد درجدیدترین پست اینستاگرام خود از یک پدیده نجومی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حمید بعیدی نژاد در آخرین پست اینستاگرام خود با انتشار عکس زیر خبر از یک پدیده نجومی داد که یازده هزار سال قبل اتفاق افتاده اما اکنون نور آن به ما رسیده است.

 

انفجار در اینستاگرام بعیدی نژاد+عکس

 

بعدی نژاد در این پست نوشت:

اين تصويري است كه طي سالهاي اخير دوربينهاي ناسا از يك انفجاري كه در محدوده صورت فلكي "ولا"(معروف به كشتي) اتفاق افتاده است گرفته اند. اين عكس توده هاي دود و تركيب شدن گاز حاصل از انفجار سياره با ديگر گازهاي در فضا را نشان ميدهد.
 

عجيب اين است كه اين انفجار يازده هزار سال پيش از اين اتفاق افتاده است ولي نور آن امروز به مشاهده ما رسيده است (حضرت آدم حدود هفت هزار سال پيش متولد شده اند). يعني يازده هزار سال طول كشيده است كه ما واقعه اي را كه در آسمان اتفاق افتاده است ببينيم و نور اين حادثه يازده هزار سال در راه بوده است تا به ما برسد(سرعت نور سيصد هزار كيلومتر در ثانيه است). به گفته تمامي محققين اين جزو نزديكترين محل ها در اين صورت فلكي است كه در همسايگي ماست. اين صورت فلكي و مجموعه ستارگان آن در كهكشان راه شيري قرار دارد كه منظومه شمسي يعني كره زمين و خورشيد نيز در آنست و اين كهكشان راه شيري حدود چهارصد ميليارد سياره در آن قرار دارد. كهكشان راه شيري تنها يكي از كهكشانهاي آسمان است. ما چقدر در برابر فقط بخشي از آسمان كوچك و ناچيز هستيم.

نظر شما