شناسهٔ خبر: 108956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

ظریف میهمان کمیسیون برجام

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از حضور لاریجانی، ولایتی، ظریف و وزرای اطلاعات، دفاع و اقتصاد و همچنین رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان ستاد مشترک، هوافضا و... در جلسات هفته آینده این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» سیدحسین نقوی حسینی عصر امروز در نشست خبری گفت: کمیسیون ویژه برجام روزهای یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده جلسه خواهد داشت.

وی ادامه داد: کمیسیون ویژه برجام صبح روز یکشنبه میزبان وزیر امورخارجه خواهد بود و بعدازظهر همان روز نیز پذیرای آقای جلیلی است تا باقیمانده بحث های خود را درباره برجام و مذاکرات مطرح کند.

نقوی حسینی تصریح کرد: کمیسیون ویژه برجام صبح روز دوشنبه نیز میزبان آقای عراقچی و همکاران وی خواهد بود تا آخرین بحث های آنها راجع به برجام ارائه شود.

وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون ویژه برجام بعدازظهر روز دوشنبه هفته آینده از تاسیسات هسته ای اراک بازدید خواهند کرد، البته قرار بود این بازدید چهارشنبه این هفته برگزار شود اما به دلایلی به هفته بعد موکول شد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در ادامه تصریح کرد: صبح روز سه شنبه هفته آینده در خدمت تیم اقتصادی دولت خواهیم بود تا ابعاد اقتصادی برجام به ویژه تحریم ها مورد بحث قرار گیرد.

وی اظهار داشت: آقایان طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، سیف رئیس کل بانک مرکزی، نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و همتی مدیرعامل بانک ملی به این جلسه دعوت شده اند.

نقوی حسینی گفت: بعدازظهر  سه شنبه هفته آینده نیز در خدمت مسئولان امنیتی و دفاعی خواهیم بود به طوری که در بخش اول این جلسه مسئولان امنیتی از جمله وزیر اطلاعات حضور خواهند داشت تا ابعاد امنیتی برجام بررسی شود و در بخش دوم نیز میزبان مسئولان دفاعی و نظامی کشور از جمله وزیر دفاع، مسئولانی از ستاد کل و فرمانده هوافضای سپاه سردار حاجی زاده خواهیم بود تا پیرامون ابعاد دفاعی و نظامی برجام بحث شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام اظهارداشت: در جلسه صبح چهارشنبه هفته بعد نیز خدمت آقای ولایتی خواهیم بود تا دیدگاه ایشان را درباره برجام بدانیم و در دومین جلسه نیز در خدمت جمعی از حقوقدانان و صاحب نظران حوزه حقوق بین الملل خواهیم بود تا ابعاد حقوقی برجام بررسی شود.

نقوی حسینی همچنین در مورد حضور آقای لاریجانی رئیس مجلس در کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: آقای لاریجانی گفتند که حتما در کمیسیون حضور پیدا می کنند و اشاره داشتند که کمیسیون با جدیت کار خود را ارائه کند.

وی در مورد اینکه آیا آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس یا دبیر اسبق شورای عالی امنیت ملی در جلسه کمیسیون ویژه برجام حضور خواهد داشت، تصریح کرد: ایشان دو وجهی هستند.

نظر شما