شناسهٔ خبر: 108926 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

«رکود» فعالیت آهن‌فروشان را متوقف کرد

خروج از رکود/1 رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن گفت: به دلیل کاهش خرید و فروش، تعدادی از آهن‌فروشان ترجیح دادند که فعالیت خود را متوقف کنند و می‌توان گفت در حال حاضر رکود تاثیر بسیاری روی این بازار گذاشته است.

به گزارش «نماینده»، محمد آزاد درباره وضعیت بازار اظهار داشت: در حال حاضر بازار آهن در رکودی عمیق به سر می‌برد و فعالیت بسیاری از واحدها متوقف شده است.
وی افزود: به دلیل کاهش خرید و فروش، تعدادی از آهن‌فروشان ترجیح دادند که فعالیت خود را متوقف کنند و می‌توان گفت در حال حاضر رکود تاثیر بسیاری روی این بازار گذاشته است.
رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن تصریح کرد: تشدید رکود در بخش مسکن و نیز توقف پروژه‌های عمرانی، تاثیر زیادی روی بازار آهن گذاشته است.
آزاد عنوان کرد: تعدادی از آهن‌فروشان ترجیح داده‌اند که واحد صنفی خود را تعطیل کنند و آنهایی هم که مانده‌اند، با چنگ و دندان دارند به فعالیت می‌پردازند. گروهی که واحد خود را تعطیل کرده‌اند، عده‌ای از آنها یا تغییر شغل داده و یا این‌که خانه‌نشین شده‌اند.
وی با اشاره به افت نرخ آهن در هفته گذشته، متذکر شد: نرخ آهن و میلگرد هم‌اکنون به کف رسیده است، اما بعضی از فعالان به دلیل نیاز رسیدن به نقدینگی محصولات خود را حتی کمتر از کف قیمت می‌فروشند.
رییس اتحادیه کشوری فروشندگان آهن با بیان این‌که در صورتی که دولت به اجرای طرح‌های عمرانی نپردازد و ساخت‌وسازی نیز وجود نداشته باشد، رکود در این بازار تعمیق می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت بهتر است از تولیدکننده داخلی حمایت کند و زیر ساخت‌های لازم را برای صادرات اضافه محصولات آهنی را به بیرون از کشور فراهم آورد.
وی با تاکید بر اینکه کماکان هیچ‌گونه راه عبور از رکود را در کشور شاهد نیستیم، عنوان کرد: در این شرایط توأم با رکود، رونق صادارت تنها راهی است که تولیدکننده را سر پا نگه خواهد داشت که متاسفانه صادارت محدود شده است.
آزاد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بازار داخلی حجم محصولات چینی بسیار بالا است و با توجه به کیفیت پایینی که دارند، به دلیل قیمت پایین مشتریان زیادی دارند.

نظر شما