شناسهٔ خبر: 108913 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فرهنگ نیوز

مهلت يك‌ماهه ثبت‌نام برای پياده‌روی اربعين

امام حسین43 مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت از مهلت يك‌ماهه براي ثبت‌نام در سامانه سماح براي اعزام به پياده‌روي اربعين خبر داد و گفت: تنها كساني مي توانند به اربعين امسال بروند كه در سامانه سماح ثبت‌نام كنند.

به گزارش «نماینده»، «محسن نظافتي» با اشاره به اينكه در ستاد ساماندهي اربعين كه فعاليت آن از ابتداي سال جاري شروع شد، تصميمات زيادي گرفته شده است، اظهار داشت: يكي از اين تصميمات، موضوع ساماندهي اعزام‌هاست تا مردم را هدايت كنيم كه از چه تاريخي، با چه تعداد و از كدام مرز بايد از كشور خارج شوند.

وي با بيان اينكه با ثبت‌نام در اين سامانه تعداد زائران مرد و زن و استان‌هاي آنها براي ساماندهي بهتر زائران تعيين خواهد شد، تصريح كرد: لازمه ورود به اين سايت، داشتن گذرنامه است و افرادي كه داراي گذرنامه معتبر هستند بعد از ثبت‌نام، كد رهگيري مي‌گيرند.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت با بيان اينكه افرادي كه گذرنامه ندارند يا گذرنامه آنها بايد تمديد شود تا يك ماه فرصت دارند تا در اين سايت ثبت‌نام كنند، خاطرنشان كرد: راه‌اندازي و فعاليت اين سايت به‌صورت مصوب با وزارت كشور و مرزباني و دستگاه‌هاي انتظامي كشور هماهنگ است.
وي اضافه كرد: تنها كساني مي‌توانند به اربعين امسال بروند كه در سامانه سماح ثبت‌نام كنند و عدم ثبت‌نام در اين سامانه به‌منزله عدم آمادگي براي رفتن به پياده‌روي اربعين است.
نظافتي خاطرنشان كرد: افرادي كه گذرنامه دارند هر چه سريع‌تر وارد سايت شوند و حتي‌المقدور در گروه‌هاي ۱۰ نفره ثبت‌نام كنند.
پيش ثبت‌نام پياده‌روي اربعين
پيش ثبت‌نام پياده‌روي اربعين از صبح امروز (يك‌شنبه ۱۵ شهريورماه) در سامانه‌ اينترنتي "سماح" آغاز شد.
به اطلاع تمامي متقاضيان حضور در مراسم با شكوه پياده روي اربعين مي رساند لازم است زائران عزيزي كه مي خواهند در اين ايام به زيارت اباعبدالله(ع) مشرف شوند، در سامانه‌WWW.Samah.haj.irاطلاعات خود را ثبت و كد رهگيري دريافت نمايند.
بر اساس اعلام، متقاضياني كه مي‌خواهند غيركارواني، بصورت هوايي يا زميني به اين سفر بروند بايستي به منظور برنامه ريزي هايي كه براي اين سفر انجام خواهد گرفت، در سامانه سماح سازمان حج و زيارت پيش ثبت‌نام را انجام دهند.
در اين اطلاعيه آمده است دليل تاكيد براي ثبت نام در اين سامانه ظرفيت‌سنجي و تعيين تعداد متقاضيان، شهر و استان محل اعزام آن‌ها و امكاناتي كه متناسب با آن بايد تامين شود، مي باشد.
اين اطلاعيه مي افزايد: در پياده‌روي اربعين امسال داشتن ويزاي عراق ضروري است كه در اطلاعيه‌هاي بعدي سازمان حج و زيارت، هزينه‌ي دريافت ويزا، شرايط و شكل عبور از مرزها و گروه‌هاي اعزامي اعلام خواهد شد.
همچنين در اين اطلاعيه آمده است: متقاضيان حضور در مراسم پياده روي اربعين براي پيش ثبت‌نام در سامانه سماح بايد اطلاعاتي چون كدملي، شماره گذرنامه و شماره تلفن همراه را در سامانه وارد كنند و در گروه‌هاي حداكثر ۱۰ نفره ثبت نام كرده و در پايان كد رهگيري دريافت نمايند كه دسترسي به اطلاعات بعدي از طريق اين كد امكان‌پذير است.
بر اساس اين اعلام ارتباط با زائران براي اطلاع‌رساني هاي بعدي از طريق شماره تلفن‌هاي همراهي كه ثبت مي‌شود، برقرار خواهد شد.
در اين اطلاعيه تأكيد شده است: متقاضيان سفر اربعين بايد داراي گذرنامه با اعتبار تا پايان سال ۹۴ باشند.

نظر شما