شناسهٔ خبر: 108895 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری : دولت در مسئله برجام با مجلس تعامل کند

سیدرضا اکرمی43 -رئیس شورای فرهنگی ریاست جمهوری گفت: قوه مجریه باید در همه موضوعات به ویژه موضوع حساس برجام و توافق هسته ای با مجلس در ارتباط و تعامل مثبت باشد.

به گزارش «نماینده»، سید رضا اکرمی پیرامون تهدیدات و صحبت‌های اخیر آمریکایی‌ها گفت: طبیعت آمریکا تجاوزگیری، زیاده خواهی، بهانه جویی و زور گویی است.
وی ادامه داد: این طبیعت تجاوزگری را هم در دخالت مستقیم در کشورها و جنگ ها مشاهده کرده ایم و در جنگ های نیابتی نقش و ماهیت تجاوزگری این کشور به خوبی نمایان شده است.
این عضو تشکل جامعه روحانیت مبارز اضافه کرد: در شرایط  فعلی مسئله مهم برای نظام ما چگونگی برخورد و پاسخ گویی به این زیاده خواهی هاست که در مرحله اول باید با آگاه سازی همه اقشار مردم نسبت به این دشمن تجاوزگر افشاگری را برای شناخت چهره واقعی دشمن واقعی که همان آمریکاست در دستور کار خود قرار دهند.
اکرمی تصریح کرد: این آگاه سازی‌ها و افشاگری‌ها که باید توسط همه نهادها و دولت انجام شود یقینا نتیجه بخش خواهد بود و می تواند جمهوری اسلامی ایران را بیمه کند؛ مردم ایران و جهان باید نسبت به این گونه مسائل که هیئت حاکمه آمریکا به اعتراف خودشان گروهی تروریستی مانند داعش را به وجود آورده است آگاه شوند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ایران باید با نظام و کشور تجاوزگری که همیشه درمسیر ظلم و تجاوز نسبت به ملت ما و ملت های مظلوم حرکت کرده است مقابله کند و صریح به تهدیدهای آنها پاسخ دهد.
وی در ادامه درباره نقش مجلس در بررسی برجام گفت: همانطور که امام راحل فرمودند و در قانون اساسی نیز به آن تصریح شده است مجلس در راس امور و دارای جایگاه رفیعی در همه مسائل است، بنابراین باید قوه مجریه که بعد از رهبری جایگاه دوم کشور را دارد با مجلس که در راس امور است در همه موضوعات و به ویژه موضوع حساس برجام و توافق هسته ای در ارتباط و تعامل مثبت باشند.
این عضو تشکل جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: مجلس به خوبی در حال بررسی ابعاد گوناگون برجام است که باید با تعامل سازنده مسیر درستی برای اجرای آن ترسیم شود.

نظر شما