شناسهٔ خبر: 108827 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

اختلاف در بدنه حزب اعتماد ملی بالا گرفت

منتجب نیا حزب اعتماد ملی که پس از فتنه ۸۸ منحل به شمار می رود اخیرا با تلاشهای رسول منتجب نیا فعالیت هایی انجام می دهد اما نه در قالب کلی حزب اعتماد ملی، بلکه در دل نامی با عنوان "حزب اعتماد ملی تهران".

به گزارش «نماینده»، با روی کار آمدن دولت یازدهم و دعوت از این حزب برای شرکت در جلسات وزارت کشور، رسول منتجب نیا در کنار محمدرضا خباز تصمیم به احیای فعالیت های حزب گرفتند اما در همان ابتدای امر با مشکل از سوی اعضا روبه رو شدند. بسیاری از اعضا حاضر به فعالیت نبودند و برخی دیگر نیز تشکیل کنگره و برگزاری انتخابات برای تعیین دبیر کل را ضروری می دانستند.

 نتیجه نهایی این اختلافات این بود که منتجب نیا اعتماد ملی تهران را راه اندازی کرد. اعتماد ملی تهران حزب مستقل نیست اما از نام اعتماد ملی بهره برداری می کند.

منتجب نیا در قالب شکل دهی دوباره اعتماد ملی تهران آرا شخصی خود را نیز اعمال کرد و بدون آنکه شورای مرکزی تشکیل جلسه دهد و یا کنگره ای برگزار شود؛ افرادی ناشناس را به جمع شورای مرکزی افزود. از این جمله می توان به قربانعلی قائمی اشاره کرد که اخیرا با یکی از خبرگزاری های داخلی نیز با عنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی مصاحبه کرده است. در میان اسامی اعضای موسس حزب اعتماد ملی و شورای مرکزی این حزب تا پیش از انتخابات ۸۸ قائمی جایگاهی ندارد.

اختلاف نظرها در بدنه اعتماد ملی زمانی بیشتر شد که سخنگوی این حزب که از سال ۸۸ از کشور خارج شده و به هند رفته بود چندی پیش در فرودگاه امام خمینی دستگیر شد. از آن زمان منتجب نیا در کنار خباز به توان بیشتری برای مانور در این حزب یافتند. به نظر می رسد اختلافات درون حزبی که منجر به تخلف در ورود افراد جدید به حزب شده است در روزهای آینده اختلافات جدیدی بین اعضا ایجاد کند.

نظر شما