شناسهٔ خبر: 108785 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

نوبخت در نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون عنوان کرد

سه شرط ایران برای همکاری اقتصادی با کشورها/ تنظیم برنامه ششم همزمان با لغو تحریم‌ها

نوبخت/43 - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: برنامه ششم در حالی تدوین و تهیه می شود که در ماه های آینده تحریم ها برداشته خواهد شد و کشور از تمام توانایی ها برای توسعه اقتصادی بهره مند خواهد شد.

به گزارش «نماینده»، محمد باقر نوبخت صبح امروز(دوشنبه) در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های بخش تعاون از همکاری ایران با کشورهای خارجی در سه محور برخورداری منابع لازم رای سرمایه گذاری خارجی، وارد کردن تکنولوژی ودسترسی به بازارهای جهانی خبرداد.
نوبخت با وجود تشدید تحریم های غیر انسانی در سه سال گذشته توسعه کشور ولو به کندی محقق شده و این تحریم ها نتوانسته اند مانع تحقق آن شوند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به نوسان رشد اقتصادی طی سال های اخیر، افزود: طی دو سال گذشته رشد اقتصادی منفی ۶.۸ و ۱.۹ به رشد ۳ درصد تبدیل شده است.
تدوین برنامه ششم همزمان با لغو تحریم
سخنگوی دولت ادامه داد: برنامه ششم در حالی تدوین و تهیه می شود که در ماه های آینده تحریم ها برداشته خواهد شد و کشور از تمام توانایی ها برای توسعه اقتصادی بهره مند خواهد شد.
نوبخت گفت: در حال حاضر عالی ترین مقامات اقتصادی اتریش میهمان دولت ایران است این در حالی است که پیش از این بسیاری از کشورهای اروپایی مایل به همکاری اقتصادی با ایران بودند.
۳ شرط برای همکاری
وی اضافه کرد: برنامه دولت یازدهم همکاری با سه گروه کشور رقابت پذیر مبتنی بر عوامل تولید، رقابت پذیرمبتنی بر بهره وری، رقابت پذیری مبتنی بر نوآوری است.
سخنگوی دولت گفت: انتظار می رود با لغو تحریم ها فرصتی برای بخشهای اقتصادی پیش آید تا مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی در برنامه ششم هموارتر باشد.
اعتبارات دولتی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: تاکنون پرداخت های دولت به رقم ۸هزار ۹۰۰میلیارد تومان رسیده که ۲هزار و ۱۰۰میلیارد تومان آن برای مهارآب های مرزی است و مابقی در سایر طرحهای عمرانی به کار می رود.
وی اضافه کرد: ۱۰هزار میلیارد تومان از بدهی پیمانکاران خصوصی طرحهای عمرانی تسویه شده همچنین برای تسویه باقی بدهی ها ۵هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از سوی وزارت امور اقتصادی دارایی منتشر شده و هزار میلیارد تومان نیز اسناد خزانه اسلامی به پیمانکاران داده می شود.

نظر شما