شناسهٔ خبر: 108613 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

جايگاه خطير خبرگان

مجلس خبرگان رهبری/*

«نماینده»؛ محمود فرشیدی/ هشدارهاي مكرر مقام معظم رهبري و توصيه به ضرورت آماده باش عموم مردم و مسئولين، حكايت از توطئه عظيم و خطرناك دشمن مي‌كند و هرچند احتمال دارد مانند هشدارهاي قبلي معظم‌له، برخي از مردم و مسئولين، در ابتدا شكل‌گيري اين توطئه و ابعاد پيچيده آن را احساس نكنند اما تجربه نشان داده است كه با گذشت زمان و كنار رفتن پرده‌ها، توطئه‌ آمريكا افشا خواهد شد و آينده‌نگري رهبر فرزانه انقلاب، دشمن را زمينگير خواهد ساخت. در واقع مشكل آمريكا با نظام مردم سالاري ديني در اين دو اصل خلاصه مي‌شود:

 

رهبري دشمن‌شناس و هوشيار و مردمي بصير و ولايت‌مدار. به همين دليل است كه افراد فريب‌خورده يا وابسته به دشمن، حتي اگر به بالاترين مسئوليت‌هاي نظام اسلامي هم راه يافته‌اند، نتوانسته‌اند در اركان اين نظام خلل وارد آورند و با تكيه بر همين دو اصل در آينده هم نخواهند توانست.

البته اين روزها سردمداران آمريكا ظاهراً بار ديگر بوي كباب به مشامشان خورده است و به گمان آنكه چند جلسه نشست و برخاست با تني چند از مسئولين ايران، تا حدودي موجب تطهير سياسي آنان در افكار عمومي ما شده است، طمع كرده‌اند كه شانس خود را در اجراي نيات شوم خويش بيازمايند. البته در تحريك اشتهاي آمريكايي‌ها، رفتار برخي سياسيون و مسئولين عالي‌رتبه هم بي‌تاثير نبوده‌اند. برخي بر خلاف توصيه امام خميني(ره) كه صريحا مي‌فرمود ما رابطه با آمريكا را مي‌خواهيم چه كنيم!؟ ذليلانه شيفته عادي‌سازي روابط با آمريكا شده و به اين تحليل رسيده‌اند كه؛ ما رابطه با آمريكا را مي‌خواهيم. چه كنيم! (۱) 

اما در اين ميان آنچه مهم است كند و كاو براي رديابي جاي پاي دشمن و شيوه‌هايي است كه براي نفوذ در نظام اسلامي به كار مي‌گيرد. از آنجا كه آمريكايي‌ها سال‌ها براي براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش كردند و هر بار سرشان به سنگ خورد، تصميم‌ گرفته‌اند سياست براندازي نرم را در پيش بگيرند، چنان‌كه در دوران اصلاحات و در جريان فتنه كوشيدند با حركت در درون نظام، عمليات خويش را سازماندهي كنند و با حمايت از برخي سياسيون خائن يا فريب‌خورده داخلي، توطئه خويش را به اجرا درآورند.

در براندازي نرم، دشمن مي‌خواهد همان بلايي را بر سر نظام مردم‌سالاري ديني بياورد كه بني‌اميه و بني‌عباس بر سر اسلام آوردند يعني ظواهر اسلام حفظ شود اما محتواي حكومت كاملا در راستاي اهداف استكبار جهاني و كفر و شرك باشد. "رفتار متفاوت" جمهوري اسلامي ايران كه آمريكا خواهان آن است يعني پذيرش سلطه سياسي، اقتصادي و فرهنگي آمريكا در كشور، يعني به رسميت شناختن اسرائيل غاصب كودك‌كش و سكوت در برابر مظلوميت كودكان فلسطيني، يعني عدم حمايت از حزب‌الله و حماس و انصارالله يمن، يعني بي‌تفاوتي در برابر تجاوز به سوريه و تجزيه عراق و اختناق بحرين. زيرا در واژه‌نامه سياسي استكبار، هر كس در برابر اهداف سلطه‌گرانه آمريكا سر تعظيم فرود نياورد، تروريست است.  

در حقيقت همچنان‌كه بني اميه و بني‌عباس با دستيابي به اركان قدرت و حكومت، چهره‌اي متضاد از اسلام را به نمايش گذاشتند، هدف آمريكا هم نفوذ در نهادهاي قدرت نظام اسلامي به منظور دگرگون ساختن اهداف و رويكرد آنهاست و ايام برگزاري انتخابات و فضاي آزاد حاكم بر انتخابات در ايران، دشمن را به طمع مي‌اندازد تا با حمايت از وابستگان فكري خويش براي پيروزي آنان تلاش نمايد و همچنان‌كه در انتخابات رياست جمهوري سال ۸۸ شاهد طراحي فتنه براندازانه دشمن با همدستي عواملش بوديم، دشمن براي انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي و خبرگان نيز نقشه‌هاي شومي در سر دارد، كما اينكه اخباري از جلسات هم‌پيمانان داخلي آنها شنيده مي‌شود.  

نكته مهم چنان‌كه رهبر معظم انقلاب تذكر دادند، جايگاه رفيع و بي‌بديل مجلس خبرگان مي‌باشد. معظم له فرمودند: «مجلس خبرگان تنها مجلسي است كه دو انتخاب در آن انجام مي‌گيرد؛ يكي انتخاب نمايندگان مجلس خبرگان كه به وسيله مردم انجام مي‌شود و ديگري انتخاب رهبري كه به وسيله خبرگان انجام مي‌گيرد.»

بنابراين روشن است كه كوچك‌ترين تسامحي در ارزيابي صلاحيت‌هاي سياسي نامزدهاي مجلس خبرگان تا چه اندازه مي تواند نگران‌كننده باشد. به همين دليل انتظار مي‌رود شوراي نگهبان، همان‌گونه كه امام خميني(ره) تصريح فرموده‌اند؛ «ميزان حال فعلي اشخاص است»، بدون توجه به قدرت سياسي نامزدها، حال «فعلي» آنان را مورد بررسي قرار دهد و صلاحيت «فعلي» آنان را از نظر التزام عملي به اصول انقلاب اسلامي و به‌خصوص استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، احراز نمايد. بي‌ترديد چنانچه نامزدي موضع‌گيري‌هاي سياسي‌اش حكايت از گرايش به آمريكا و عادي‌سازي روابط با اين كشور سلطه‌گر داشته باشد يا مدافع حاميان اين تفكر باشد، با توجه به اهميت مسئوليت نمايندگي مجلس خبرگان چنين فردي صلاحيت ورود به مجلس خبرگان را ندارد، چرا كه در حقيقت او به استقلال ايران در برابر نظام سلطه جهاني و آزادي ملت ايران براي تصميم‌گيري سياسي در زمينه سرنوشت خويش اعتقاد كامل ندارد.

هشدارها و دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري در ارتباط با خطر نفوذ دشمن و ضرورت آماده‌باش تمامي نيروهاي انقلابي، مسئوليت سنگيني را بر دوش همه و به‌خصوص شوراي نگهبان مي‌گذارد تا با توجه به حساسيت شرايط كنوني كشور، با دقت كامل، وضعيت نامزدها را مورد بررسي قرار دهند. از طرف ديگر يكايك مردم و نيروهاي انقلابي نيز بايد با هوشياري اين شرايط سرنوشت‌ساز را رصد كنند و مانع رخنه عوامل خودباخته در برابر دشمن به نهادهاي قدرت، خصوصا مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي شوند.

پي‌نوشت‌:

۱- اين‌گونه افراد خودباخته مصداق اين آيه قرآن هستند كه فرمود: «آيا نديدي كساني را كه گمان مي كردند بدانچه بر تو و قبل از تو نازل شده، ايمان آورده‌اند اما مي‌خواهند به حكميت طاغوت تن در دهند، حال آنكه به آنان فرمان داده شده است كه به طاغوت كفر بورزند، شيطان مي‌خواهد آنان را گمراه سازد؛ گمراهي آشكار.»(سوره نساء، آيه‌۶۰)

نظر شما