شناسهٔ خبر: 108608 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

در حاشیه یک پست اینستاگرامی ؛

دلیل انتساب دروغ «پیرموذن» به آیت الله طالقانی چیست ؟ / از ادعای مبارزه با فساد تا فریاد تظلم برای مفسدین اقتصادی !

پیرموذن کمال الدین پیرموذن نماینده اردبیل در مجلس شورای اسلامی در آخرین پست اینستاگرامی خود جملاتی را به آیت الله طالقانی به مناسبت سالگرد وفات آن عزیز به عرش سفر کرده منتسب نموده است که نگاهی به مواضع ایشان و نیز آدرسی که در ذیل عکس ارسال شده از سوی آقای پیرموذن دیده می شود نشان از آن دارد که این انتساب کذب محض بوده و افترا می باشد .

«نماینده » - به آخرین پست اینستاگرامی آقای پیرموذن دقت کنید ؛

پیرموذن

در این تصویر چنان چه مشاهده می شود به آیت الله طالقانی منتسب شده است که : می ترسم روزی برسد که غارت بیت المال و فقر و فلاکت در جامعه عادی بشود و موضوع حساس جامعه بشود : دو تار موی زن که زیر روسری است یا بیرون .

آدرس این نقل قول : آیت الله طالقانی ، روزنامه اطلاعات ، ۲۰ اسفند ۱۳۵۷

به این شماره از روزنامه اطلاعات سر می زنیم تا انتساب فوق را راستی آزمایی کنیم ؛

طالقانی

چنان چه می بینیم در این شماره از روزنامه اطلاعات هر چند سخنان آیت الله طالقانی با تیتر شیطنت آمیز و غیر اخلاقی « در مورد حجاب اجبار در کار نیست» کار شده است ولی هیچ گونه اثری از جملات فوق نیست ؛

آیت الله طالقانی طی سخنانی که در شماره ۲۰ اسفند ۱۳۵۷ روزنامه اطلاعات منتشر شده است به مواردی تاکید می کنند که هیچ تفاوتی با مشی امام خمینی و نیز نظام جمهوری اسلامی نداشته و ندارد.

پیاده شده اظهارات آیت الله طالقانی که متن کامل آن را در تصویر فوق می بینید ؛

مسئله حجاب نص صریح قرآن است

آیت‌الله طالقانی در یک گفت و گوی رادیو تلویزیونی این مطلب را که حجاب بهانه‌ای است تا زنان را از ادارات برانند، مردود اعلام کرد و گفت: حجاب اسلامی یعنی حجاب وقار، حجاب شخصیت، ساخته من و فقیه و این‌ها هم نیست، نص صریح قرآن است. آیه حجاب برای شخصیت دادن به زنان است، شخصیت انسانی و ملی اش در کشور ما، اگر ما می‌خواهیم سرتا پا مقلد باشیم...‌ ما، اسلام، قرآن و مراجع دینی می‌خواهند زنان ما شخصیت‌شان حفظ بشود. اصل مساله این است که هیچ اجباری هم در کار نیست و مساله چادر هم نیست.

آیت‌الله طالقانی ادامه داد :  مسلماً نظر امام هم به مصلحت زنان ما و خواهران و دختران ماست و هم مطابق با موازین و اصول دین مبین اسلام است. هم ایشان و هم ما در این حرکت انقلابی همیشه نسبت به این سهم بزرگی که زنان ما در جریان انقلاب داشته‌اند، قدردانی کرده‌ایم و واقعاً هم سهم بزرگی دارند و در این حرکت تاریخی مثل اوایل مشروطیت در تاریخ ما ضبط و ثبت باید بشود.

حال چرا آقای پیرموذن بدون تحقیق و تفحص به آیت الله طالقانی امری را منتسب می کنند که وجود خارجی ندارد سوالی است که پاسخ بدان سهل و ممتنع است .

سهل از آن رو که آقای پیر موذن گمان می کند که دسترسی مردم به منابع تاریخی ممکن نیست و در نتیجه هر ادعایی را می توان مطرح ساخت و ممتنع از آن روی که دلیل چنین بی تقوایی را نمی توان درک کرد و حدس زد .

و نکته پایانی این که چه آیت الله طالقانی می گفتند و چه نمی گفتند مبارزه با فساد اقتصادی امری است که نظام اسلامی اهتمام ویژه ای به آن دارد ، بزرگانی که بسیاری از آن ها به اردوگاه اصلاح طلبان و کارگزاران سازندگی اختصاص دارند امروز به جرائمی از جمله اقتصادی در زندان به سر می برند که آقای پیرموذن نیز این را می دانند و درک می کنند.

چه کسانی بودند که فسادهای کلان اقتصادی از جمله فساد سه هزار میلیاردی را دیدند و وقتی نظام قضایی با مرتکبین برخورد کرد فریاد مظلومیت مرتکبین را سر دادند ؟

همان ها که امروز داد می زنند و می گویند چرا با فساد مبارزه نمی شود ...

در این زمینه گفتنی های دیگری نیز هست که به آینده وا می گذاریم و می گذریم ...

نظر شما