شناسهٔ خبر: 108586 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

نامگذاری مکانی در تهران به نام کودک سه ساله

کودک سوری عضو شورای اسلامی شهر تهران با تلخ دانستن اتفاق رخ داده برای کودک ۳ ساله کوبانی، گفت: پیشنهاد می‌کنم مکانی در تهران به نام کودک کرد سوری به عنوان نماد ضد خشونت نامگذاری شود.

به گزارش «نماینده»، مسجد جامعی در سخنان پیش از دستور صد و هشتادم جلسه شورا با تسلیت به علت کشته شدن کودک کرد سوری، افزود: کشته شدن این کودک که قربانی خشونت های فرقه ای است نشان دهنده گونه ای از مظلومیت انسانیت و انسان در دوره معاصر است.  

وی با بیان اینکه برای نشان دادن مظلومیت در سینما از کودکان استفاده می شود، گفت: اتفاقی که برای این کودک سه ساله و برادر ۵ ساله اش رخ داد اتفاقی تلخ بود و ما برای همراهی از این کودک می توانیم نقطه ای را در شهر به نام این کودک کرد کوبانی به نام آیلان نامگذاری کنیم.   

همچنین دیگر عضو شورا در ابتدای این جلسه به اتفاق رخ داده برای کودک کرد سوری در سواحل ترکیه اشاره کرد و گفت: این اتفاقی تکان دهنده بود که در یک سمت آن داعش جنایتکار و در طرف دیگر آن افرادی که شعار حقوق بشر را می دهند اما کمترین ارزشی برای آن قائل نیستند قرار دارند.   

غلامرضا انصاری خواستار شد تا شورای شهر تهران با موضع گیری در این خصوص بتواند پیام مظلومیت این کودک را به جهانیان منتقل کند.

نظر شما