شناسهٔ خبر: 108539 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قطعی تلگرام در کشور از طرف ترکیه بود

تلگرام43 همزمان با اختلالات مجدد پیام‌رسان موبایلی تلگرام وزیر ارتباطات قطعی چندساعته این شبکه را ناشی از قطع لینک ارتباط کشور ترکیه عنوان کرد.

به گزارش «نماینده»، شبکه پیام‌رسان موبایلی تلگرام از شب گذشته دچار اختلالاتی گسترده شد تا جایی که دسترسی به حساب برخی مشترکان از آنها سلب شد و این اختلال تا صبح امروز نیز در سیستم تلگرام مشاهده می‌شد.

در حالی که پیش از این اظهارات صریحی در ارتباط با عدم فیلترینگ این شبکه موبایل مطرح شده بود و وزیر ارتباطات عنوان کرده بود: "به هیچ عنوان قصد مسدود سازی شبکه‌های موبایلی را نداریم" انتظار می‌رفت که این اختلال ناشی از زیرساخت کشور باشد که محمود واعظی این موضوع را صراحتاً رد کرد و در ارتباط با اختلالات این پیام‌رسان موبایلی گفت: این اختلالات ناشی از قطع لینک ارتباطی کشور ترکیه به‌دلیل موضوعات پیش‌آمده در این کشور است که ظرفیت آن حدود ۵۰ گیگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات افزود: به‌دلیل اینکه بخشی از ترانزیت ارتباطات ما نیز از طریق لینک‌های بین المللی تأمین می‌شود ممکن است موجب این اختلال برای تلگرام شده باشد اما اینکه ما آن را مسدود کرده باشیم، نه، این‌گونه نیست.

نظرات مخاطبان 1 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۵ ۱۵:۳۰رها 0 0

    بابا ترکیه این وسط چکارست؟
    قطعی واسه خود تلگرام و بروزرسانیه سخت افزارهاش بودههه...
    https://telegram.org/blog
    اخه سوتی تا این حددد
    وزیر ارتباطات از تو دیگه انتظار نداشتییم
                                

نظر شما