شناسهٔ خبر: 108519 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نقوی در تشریح نشست امروز کمیسیون «برجام»:

محتوای برجام از منظر حقوقی مورد بررسی قرار گرفت

سیدحسین نقوی حسینی431 سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس با اشاره به حضور عراقچی و تخت‌روانچی در جلسه صبح امروز این کمیسیون گفت: بحث محتوایی برجام از بُعد حقوقی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «نماینده» سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز این کمیسیون، اظهار داشت: این جلسه صبح امروز با حضور آقایان عراقچی، تخت‌روانچی و قشقاوی همچنین اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی به محور این جلسه اشاره کرد و افزود: بحث امروز بررسی محتوایی برجام از منظر حقوقی بود که مورد ارزیابی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام مجلس شورای اسلامی مهمترین بحث نشست را مورد بحث قرار داد و تصریح کرد: محوری‌ ترین موضوع این جلسه در خصوص بررسی قطعنامه و برجام به لحاظ حقوقی بود و اینکه قطعنامه ۲۲۳۱ الزام‌آور است یا خیر.

نقوی حسینی به دیگر مباحث صورت گرفته در این جلسه اشاره کرد و ادامه داد: همچنین سوالاتی در خصوص اینکه آیا قطعنامه ۲۲۳۱ را ذیل منشور هفتم ملل متحد بدانیم یا خیر مطرح شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این نشست همچنان در حال برگزاری است،‌ اضافه کرد: با توجه به اینکه در ابتدای قطعنامه هیچ اشاره‌ای به فصل هفتم منشور ملل متحد نشده است، این مسئله اکنون در حال بررسی است که مشروح و نتیجه آن متعاقباً اعلام می‌شود.

نظر شما