شناسهٔ خبر: 108368 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

طرح تبدیل حق ماموریت مقامات از دلار به ریال در مجلس

مجلس برخی از نمایندگان مجلس به دنبال تصویب طرحی در مجلس هستند تا حق ماموریت مقامات برای سفرهای خارجی از دلار به ریال تبدیل شود و در همین راستا «طرح تبدیل حق ماموریت مقامات از دلار به ریال» را تهیه و به امضا رساندند.

به گزارش «نماینده» در راهروهای مجلس شنیده شده که برخی از نمایندگان مجلس طرحی تهیه کردند که بر اساس آن مقامات ایرانی در ماموریت خارج از کشور، حق ماموریت خود را نه به دلار، بلکه به ریال دریافت کنند.

بر اساس این طرح و در صورت تصویب نهایی در مجلس، حق ماموریت همه مقامات و کارمندان ایرانی که به خارج از کشور می روند، به ریال محاسبه خواهد شد.

در حال حاضر مقامات و مسئولین که برای ماموریت به خارج از کشور می روند، هم حقوق روانه و ماهانه خود و هم حق ماموریت روزانه بر اساس دلار دریافت می کنند.

بر اساس اطلاع خبرنگار ما «طرح تبدیل حق ماموریت مقامات از دلار به ریال » مخالفین زیادی دارد و برخی مانع تصویب این طرح در مجلس هستند.

هنگام مطرح شدن این طرح در یکی از کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی برخی به مخالفت با آن پرداخته و پیشنهادهای زیادی در خصوص متن و محتوای این طرح دادند.

بر اساس برخی از این پیشنهادات حق ماموریت روزانه مقامات ۵۰ درصد حقوق روزانه آنها و برخی هم پیشنهادات ۶۰ تا ۷۰ درصد حقوق روزانه را مطرح کردند.

این طرح به دلیل مخالفت های برخی نمایندگان هنوز در پیچ و خم کمیسیون مربوطه قرار دارد و تعیین تکلیف نشده است.

نظر شما